לפגישת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות,
אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר

    עילות לגירושין בבית הדין הרבני

    בתי הדין הרבניים הפועלים במדינת ישראל מהווים את הסמכות השיפוטית הבלעדית בכל הקשור לנושא הנישואין והגירושין של בני זוג בני הדת היהודית.

    עקרונות המשפט בבתי הדין הרבניים מבוססים על עקרונות ההלכה היהודית, כאשר הסמכות המשפטית העומדת לרשותם מתייחסת לכל הסוגיות העולות במסגרת הליכי הגירושין, לרבות, סוגיית חלוקת הרכוש המשותף, סוגיית הסדרי הראייה ונושא המשמרות, סוגיית מזונות אישה ומזונות ילדים וכדומה.

    הגשת תביעת גירושין לבתי הדין הרבניים, הינו הליך המחייב את מגיש התביעה להוכיח לבית הדין הרבני עילת גירושין התקפה לדין העברי. בשורות הבאות ריכזנו עבורכם רשימת עילות לגירושין בבית הדין הרבני באמצעות עילות העומדות לרשות האישה כנגד בעלה ובאמצעות עילות העומדות לרשות הבעל כנגד אשתו.

    משרד עורכי דין שלו & וינגסט, מספק שירותי עורך דין גירושין, פגישת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות, מענה מיידי בכל שאלה ועניין.

    נשמח לעמוד לשירותכם, אתם מוזמנים ליצור עימנו קשר עוד היום בטלפון 054-4226117, או מלאו את טופס צור קשר באתר ונחזור אליכם בהקדם.

    עילות לגירושין המועלות בבית הדין הרבני על ידי האישה כנגד בעלה:

    • טענת האישה למומים אצל הבעל המונעים ממנה לקיים עימו יחסי אישות.
    • טענת האישה לבעל שאינו מסוגל להוליד.
    • טענת האישה לבעל שאיננו מסוגל לקיים יחסי אישות.
    • טענת האישה לבעל המסרב לקיים עימה יחסי אישות- במקרים אלו מוגדר הבעל על ידי בית הדין הרבני כבעל מורד.
    • טענת האישה להתנהגות לא הולמת ולא ראויה על ידי בעלה, לרבות, הפניית אלימות פיזית או מילולית מצד הגבר לאישה. במקרים אלו, האישה מחויבת בהוכחה כי התנהגות זו מצידו של הבעל הינה התנהגות אופיינית החוזרת על עצמה ולא מקרה פרטני.

    עילות לגירושין המועלות בבית הדין הרבני על ידי הגבר כנגד אשתו:

    עילות לגירושין מצד הגבר למומים אצל האישה המונעים ממנו לקיים עימה יחסי אישות, לרבות, מחלות מדבקות.

    • טענת עקרות – על פי הדין העברי, לאחר עשר שנות נישואין במהלכן האישה לא יולדת, טענת העקרות מהווה עילה לגירושין על ידי עו"ד  גירושין.
    • האישה עוברת על הדת – עילות לגירושין זו נכנסת לתוקף במקרים בהם האישה גורמת לגבר (ביודעין) לעבור על דיני הדת כגון במקרים בהם האישה מגישה לבעל מזון לא כשר.
    • סיבות נוספות לקבלת עילות לגירושין זו: אישה אלימה (פיזית או מילולית), אישה הנוהגת בחוסר צניעות כלפי בעלה וכדומה. חשוב לציין שמבקרים בהם הבעל סולח לאישה על התנהגותה וממשיך לחיות עימה, אין הוא יכול להציע טיעון זה כעילה לגירושין.
    • טענת הגבר לכך שאישתו זנתה תחתיו – בתי הדין הרבניים בוחנים "מעשי כיעור" מצידה של האישה באופן פרטני, ובוחנים מהם העדויות המוכיחות כי האישה זנתה תחת בעלה.
    • טענת "מאיס עליי" – עילה נפוצה לגירושין על ידי עורך דין משפחה במסגרתה הבעל מוכיח כי האישה טוענת לכך שהתנהגותו ונתוניו הפיזיים נמאסו עליה עד לכדי מצב שהיא איננה מעוניינת להתקרב אליו ולקיים עימו יחסי אישות.

    משרד עורכי דין שלו & וינגסט, מספק שירותי עורך דין גירושין, פגישת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות, מענה מיידי בכל שאלה ועניין.

    נשמח לעמוד לשירותכם, אתם מוזמנים ליצור עימנו קשר עוד היום בטלפון 054-4226117, או מלאו את טופס צור קשר באתר ונחזור אליכם בהקדם.

    פרסום לעורכי דין פרסום לעורכי דין
    דילוג לתוכן