לפגישת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות,
אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר

    משמורת והסדרי ראייה

    אחד הנושאים המהותיים ביותר העומדים במרכזו של כל הליך גירושין המתקיים בין בני זוג שלהם ילדים משותפים, הוא נושא משמורת והסדרי ראייה.

    נושא משפטי זה בוחן את כל ההיבטים הקשורים להגדרת היחסים בין ההורה לילדיו, והוא עולה לדיון גם במקרים בהם בני הזוג בוחרים לערוך ביניהם הסכם גירושין משותף וגם במקרים בהם בני הזוג מנהלים את הליך הגירושין באמצעות ערכאות משפטיות.

    משרד עורכי דין שלו & וינגסט, מספק שירותי עורך דין גירושין, פגישת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות, מענה מיידי בכל שאלה ועניין.

    נשמח לעמוד לשירותכם, אתם מוזמנים ליצור עימנו קשר עוד היום בטלפון 054-422-6117, או מלאו את טופס צור קשר באתר ונחזור אליכם בהקדם.

    מהי משמורת משפטית?

    על פי חוק הכשרות המשפטית והאפוטרופסות, שני הוריו הביולוגיים של הילד הם האפוטרופוסים הטבעיים של הילד, גם במקרים בהם בני הזוג מחליטים להיפרד.

    על פי תפיסה משפטית זו, שני ההורים מחויבים להיות מעורבים בהליך גידולו וחינוכו של הילד, לרבות דאגה לכלל צרכיו הבריאותיים, החינוכיים, החברתיים וכדומה.

    במקרים בהם מתנהל בין בני הזוג העומדים לקראת הליכי פירוד וגירושין, הליך ליצירת הסכם גירושין משותף, נושא משמורת והסדרי ראייה מובאים לדיון בין הצדדים, כאשר בידי בית המשפט (האזרחי או הרבני) הסמכות לאשר את ההסכם משמורת והסדרי ראייה הנערך בין הצדדים ולמעשה להעניק לו תוקף משפטי.

    במסגרת הסכם הגירושין והסכם משמורת והסדרי ראייה הצדדים מתייחסים למקום מגוריו של הילד, סידורי הלינה, אופן הקניית החינוך לילד, משמורת והסדרי ראייה בין הילד להורה השני וכדומה.

    במקרים בהם הצדדים מנהלים את הליך הגירושין באמצעות ערכאות משפטיות, בית הדין (האזרחי או הרבני) הוא זה הקובע בנוגע למשמורת.

    בכל המקרים, גם במסגרת הסכם גירושין משותף וגם במסגרת ערכאות משפטיות, בתי הדין קובעים את נושא משמורת והסדרי ראייה בהתאם לעיקרון טובת הילד.

    עקרון זה נקבע על פי מספר קריטריונים הכוללים בין היתר את רצון, מצבו הגופני והנפשי של הילד, גיל הילד, מערכת הקשרים והיחסים שיש לילד עם כל אחד מההורים, המלצותיהם של אנשי מקצועי המלווים את הילד (עובדים סוציאליים וכו'), ועוד.

    מהי משמורת משותפת?

    בשנים האחרונות, קיימת נטייה משפטית להגדיר את הסמכות ההורית המוענקת לכל אחד מבני הזוג כסמכות שוויונית בכל הנוגע לאופן גידול וחינוך הילדים.

    הגדרה משפטית זו ידועה בשם: משמורת משותפת, והיא מושגת בראש ובראשונה בהתאם לעיקרון טובת הילד, ורק לאחר מכן להסכמתם של שני הצדדים בנוגע לקיום הליך של משמורת משותפת.

    בעיני רבים, המשמורת המשותפת היא הדרך המשפטית הראויה ביותר לחינוך וגידול ילדים על ידי בני זוג גרושים, וזאת מכיוון שהסביבה המשפחתית המאוזנת מטיבה עם הילד ומסייעת לשמירת יחסים תקינים של הילד עם כל אחד מהוריו.

    משרד עורכי דין שלו & וינגסט, מספק שירותי עורך דין גירושין, פגישת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות, מענה מיידי בכל שאלה ועניין.

    נשמח לעמוד לשירותכם, אתם מוזמנים ליצור עימנו קשר עוד היום בטלפון 054-422-6117, או מלאו את טופס צור קשר באתר ונחזור אליכם בהקדם.

    פרסום לעורכי דין פרסום לעורכי דין
    דילוג לתוכן