לפגישת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות,
אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר

    מידע כללי על עיזבון

    מהו עיזבון, מתי ממנים מנהל עיזבון, מהם תפקידיו של מנהל העיזבון ומה הן סמכויותיו? בשאלות אלו ונוספות עוסק המאמר שלפניכם.

    משרד עורכי דין שלו & וינגסט, מספק שירותי צוואות ודיני ירושה, פגישת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות, מענה מיידי בכל שאלה ועניין.

    נשמח לעמוד לשירותכם, אתם מוזמנים ליצור עימנו קשר עוד היום בטלפון 054-4226117, או מלאו את טופס צור קשר באתר ונחזור אליכם בהקדם.

    מהו עיזבון?

    עיזבון הינה הגדרה משפטית לכלל הרכוש, הממון, הנכסים, הזכויות וגם החובות (במידה וקיימים), אותם מותיר אדם לאחר פטירתו.

    בהתאם לחוק הירושה המונהג במדינת ישראל, כלל נכסיו, רכושו וממונו של המנוח, מועברים לידי היורשים המופיעים בצוואתו. במקרים מסוימים חלוקת העיזבון בין היורשים מחייבת את מינויו של מנהל עיזבון המתמנה לתפקיד מטעם הרשם לענייני ירושה.

    מה הם המקרים בהם מתמנה מנהל עיזבון?

    מנהל עיזבון ימונה בכל אחד מהמקרים הבאים: במקרים בהם המנוח לא הותיר אחריו צוואה, במקרים בהם קיימת מחלוקת בין היורשים, במקרים בהם לא ניתן לאתר את אחד היורשים המופיעים בצוואתו של הנפטר ובמקרים בהם נדרש הליך של כינוס נכסיו של הנפטר לצורך תשלום חובות אותם הוא הותיר אחריו.

    מנהל עיזבון ממונה לתפקידו בטרם בית המשפט הנפיק צו ירושה או צו קיום ירושה, כאשר תקופת המינוי מוגבלת לתקופת זמן של שישה חודשים בלבד.

    ניהול העיזבון – הגדרת התפקיד

    בפועל, מנהל העיזבון אחראי על כלל עיזבונו של המנוח, ובין יתר תפקידיו הוא אחראי על: כינוס נכסי העיזבון, איתור היורשים כפי שהם מופיעים בצוואתו של המנוח, הסדרת אופן חלוקת העיזבון בין היורשים ופריעת חובותיו של המנוח במידה וקיימים באמצעות העברת זכויות או מכירת זכויות של פריטי העיזבון.

    עם סיום תקפידו, מנהל העיזבון מחויב בהגשת דו"ח עיזבון לבית המשפט בהתאם להוראת השופט בנוגע לאופן חלוקת העיזבון. אחד מתפקידיו המרכזיים של מנהל העיזבון הוא להוביל לניסוח ועריכת הסכם חלוקת עיזבון. הסכם זה הינו הסכם משפטי הנערך בינו לבין יורשי העיזבון, והוא מתאר את אופן חלוקת העיזבון.

    מי אחראי למינויו של מנהל העיזבון?

    הליך מינויו של מנהל עיזבון מתבצע רק לאחר הסכמה כללית בין היורשים בנוגע לזהותו של מנהל העיזבון.

    על פי הגדרת החוק, לתפקיד מנהל העיזבון יתמנה אדם המתקיימים בו אחד משני התנאים הבאים: התנאי הראשון, הנפטר ציין בצוואתו את שמו של אותו אדם מנהל עיזבונו, והתנאי השני, כלל היורשים המוזכרים בצוואה מסכימים בנוגע לזהותו של מנהל העיזבון.

    כמו כן, בית המשפט מותיר בידיו את הסמכות בנוגע לקביעת זהותו של מנהל העיזבון. קביעת מנהל העיזבון על ידי בית המשפט מתקיימת במקרים בהם קיימת מחלוקת בין היורשים בנוגע לזהות מנהל העיזבון.

    למידע נוסף פנו אלינו, משרד עורכי דין טל וינגסט ושות' מחזיקים בניסיון של מעל עשר בתחום צוואות ודיני ירושה.

    משרד עורכי דין שלו & וינגסט, מספק שירותי צוואות ודיני ירושה, פגישת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות, מענה מיידי בכל שאלה ועניין.

    נשמח לעמוד לשירותכם, אתם מוזמנים ליצור עימנו קשר עוד היום בטלפון 054-4226117, או מלאו את טופס צור קשר באתר ונחזור אליכם בהקדם.

    פרסום לעורכי דין פרסום לעורכי דין
    דילוג לתוכן