לפגישת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות,
אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר

    תשלום מזונות

    במדינת ישראל, כל נושא תשלום מזונות אישה ומזונות ילדים נחשב לתחום משפטי מורכב, וזאת בשל העובדה שנושא זה מתבסס גם על תחום דיני המשפחה וגם על הדין העברי, כלומר על דיני ההלכה היהודית.

    בשורות הבאות, נעסוק בסוגיית תשלום מזונות אישה וילדים ממספר היבטים משפטיים ונסיבתיים כאחד.

    משרד עורכי דין שלו & וינגסט, מספק ייעוץ בנושא תשלום מזונות, פגישת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות, מענה מיידי בכל שאלה ועניין.

    נשמח לעמוד לשירותכם, אתם מוזמנים ליצור עימנו קשר עוד היום בטלפון 054-4226117, או מלאו את טופס צור קשר באתר ונחזור אליכם בהקדם.

    דיני מזונות על פי עקרונות הדין העברי

    על פי הדין העברי המונהג במדינת ישראל בכל הנוגע להליכי גירושין, הבעל מחויב בתשלום מזונות אישה וילדים, וזאת ללא קשר למצבו הכלכלי או יכולותיו הכלכליות.

    ברוב המקרים, הדין העברי קובע את גובה תשלום המזונות מצידו של הבעל בהתאם לפוטנציאל ההכנסות שלו ולא על סמך היקף הכנסותיו כפי שהם מוצגים במהלך תביעת המזונות.

    פוטנציאל ההכנסות מתייחס בין היתר לעצם העובדה כי הבעל הינו אדם בריא בגופו ובנפשו, וכפועל יוצא מכך, נקבע גובה פוטנציאל ההכנסות בהתאם למשלח ידו ובהתאם לגילו.

    מזונות אישה על פי עקרונות דיני המשפחה

    בכל הנוגע לתשלום מזונות אישה וילדים במסגרת ערכאות משפטיות הנערכות בבתי המשפט לענייני משפחה, השופטים מקפידים לבחון כל מקרה לגופו ובין היתר הם מסתמכים על מספר הביטים נסיבתיים הכוללים בין היתר: משלח ידו של הגבר, גילו, מצבו הבריאותי, רמת החיים בהם חיו בני הזוג וכדומה.

    בהתאם לכך, ישנם מקרים בהם האישה היא זו אשר תחויב בתשלום מזונות לבעלה, וזאת במקרים בהם מדובר באישה בעלת אמצעים ובמקרים בהם הבעל הינו אדם חסר אמצעים או במקרים בהם הבעל הינו בעל מוגבלות פיזית או שכלית המונעת ממנו תשלום דמי מזונות אישה.

    תשלום מזונות

    תשלום מזונות ילדים

    מזונות ילדים הינו תשלום חובה המתייחס למילוי אחר שני היבטים עיקריים המיועדים לרווחת הילד, הראשון, תשלום בגין מילוי צרכיו הקיומיים ההכרחיים של הילד (מקום מגורים, חינוך, טיפולים רפואיים, מזון וכלכלה כו), והשני, תשלום בגין מילוי צרכים מדין צדקה ( נופשים, בילויים, חופשות, חוגים וכדומה).

    גובה מזונות אישה וילדים נקבע בין היתר בהתאם לקבוצות גיל הילדים כפי שקבע המחוקק, כאשר לכל קבוצת גיל הוגדר מראש סכום מינימאלי גם עבור מילוי צרכיו הקיומיים של הילד וגם לצרכי מילוי צרכי הילד מדין צדקה.

    עד השנים האחרונות, תשלום מזונות אישה וילדים הוטל בעיקר על אב המשפחה, וזאת בשל העובדה כי ברוב המקרים, משמורת הילדים הוטלה על האם, וכפועל יוצא מכך, אב המשפחה נדרש לשאת בתשלום מזונות אישה וילדים.

    בשנים האחרונות, נושא המשמורת המשותפת מתייחס גם לאחריות ההדדית המוטלת על כל אחד מההורים בנוגע לתשלום דמי מזונות אישה וילדים, וזאת בהתאם למצבם הכלכלי, משלח ידיהם ויכולת ההכנסות החודשית של כל אחד מהם.

    מידע חשוב בנושא מזונות

    א. האם ניתן לתבוע מזונות לפני הלידה?

    ב. חוק המזונות המעודכן.

    משרד עורכי דין שלו & וינגסט, מספק ייעוץ בנושא תשלום מזונות, פגישת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות, מענה מיידי בכל שאלה ועניין.

    נשמח לעמוד לשירותכם, אתם מוזמנים ליצור עימנו קשר עוד היום בטלפון 054-4226117, או מלאו את טופס צור קשר באתר ונחזור אליכם בהקדם.

    פרסום לעורכי דין פרסום לעורכי דין
    דילוג לתוכן