לפגישת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות,
אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר

    כיצד לצמצם פגיעה בילדים בתהליך הגירושין?

    כשההורים מתגרשים – הילדים מאבדים הרבה. ככל שהם צעירים יותר, האובדן ותחושת הבלבול עשויים להיות משמעותיים יותר.

    מושג המשפחה מתערער, העוגן שלהם נשבר, והסחרור הרגשי בו נישאים לעיתים קרובות הוריהם, מביא בדידות ותחושות אשמה. איך מסייעים לילדים לעבור תהליך גירושין יציב ככל האפשר? על כך – במאמר שלפניכם.

    משרד עורכי דין שלו & וינגסט, מספק שירותי עורך דין לענייני משפחה, פגישת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות, מענה מיידי בכל שאלה ועניין.

    נשמח לעמוד לשירותכם, אתם מוזמנים ליצור עימנו קשר עוד היום בטלפון 054-4226117, או מלאו את טופס צור קשר באתר ונחזור אליכם בהקדם.

    ילדים מאשימים את עצמם

    אם אתם מתגרשים כאשר ילדיכם עוד צעירים, חשוב שתדעו שגם בלי הסבר הגיוני ומתקבל על הדעת, הם יאשימו את עצמם במה שקורה. על מנת להתמודד עם התחושה שלהם שהם אשמים בפרידה, חשוב לחזק אותם ולהסביר להם, שאבא ואמא אוהבים אותם מאוד אבל כבר לא מסתדרים ביניהם, ושזה לא קשור אליהם.

    תמיכה שיחתית ראויה תגרום לכך שעם השנים הם יבינו את המסרים שנאמרו להם לאורך השנים וישתחררו מתחושת האשמה.

    לא תמיד הילדים מבינים לאן הם שייכים

    לעיתים, לאחר תהליך הגירושין הלידים מוצאים את עצמם "מטורטרים" מבית לבית, לא פעם מדובר בבית ארעיים של ההורים, שגם הם מנסים למצוא קרקע יציבה לעמוד עליה שוב בבטחה.

    על מנת לחזק את יציבות הילדים לאורך תהליך הגירושים, מומלץ להימנע ככל האפשר מהחלפת מסגרת לימודית (כך שהחברים יישארו מסביבם), וחשוב לעגן את שייכותם למקום חדש באמצעות החפצים המוכרים להם (כמו המיטה הישנה שלהם, צעצועים, וכדומה).

    חשוב לדאוג לסביבה מוכרת ומזמינה עבור הילדים גם אצל אמא וגם אצל אבא, במקרים שבהם הילדים יבלו זמן עם שני ההורים.

    לאמא ואבא אין פנאי עבור הילדים

    הליך הגירושין הוא לא קשה רק לילדים. הוא לא פעם קשה במובנים רבים גם להורים, שמוצאים את עצמם מתמודדים עם חלוקת רכוש, עם אבדן משמעותי של היציבות, ועם היבטים משפטיים חדשים ולא תמיד נעימים.

    כאשר הילדים פונים אל ההורים לתמיכה, הם לא פעם נתקלים בחוסר אונים או בחוסר יכולת להכיל את מגוון התחושות שלהם. אם זה מצבכם, ראשית חשוב שתדעו שזה נורמאלי והורים רבים מתמודדים בתהליך הגירושין עם תחושות דומות.

    כדאי שתדאגו למסגרת תמיכה מחוץ למשפחה שתכיל את רגשותיהם של הילדים ותאפשר להם להתמודד בצורה טובה יותר עם מה שקורה.

    מטפל מקצועי, חברים, בני משפחה – כל אלה, עשויים לעזור מאוד בימים שלכם קשה יותר להיראות חזקים מולם.

    עורך דין טוב לענייני משפחה – ישאיר אתכם פנויים יותר לעזור לילדים (ולעצמכם)

    תהליך הגירושין הוא תהליך רב היבטי, בו אתם נדרשים לדאוג לחלוקת הרכוש, לחלוקת הסמכויות והזמנים עם הילדים, ולבנייה מחדש של חייכם ממש מההתחלה. לא פעם אנשים שמוצאים את עצמם בעיצומו של תהליך גירושין מגלים שקשה להתמודד עם כל ההיבטים.

    הבחירה להיעזר בעורך דין טוב לענייני משפחה, תאפשר לכם לסלק את האחריות לכתיבת הסכם הגירושין וניסוח התנאים והאינטרסים שלכם בידיים אמונות.

    הבחירה בעורך דין גירושין בתל אביב שיידע לדאוג לאינטרסים שלכם, להפחית מתחים במידת האפשר, ולייצג אתכם נאמנה בכל הקשור להיבטים המשפטיים של תהליך הגירושין – תאפשר לכם יותר פניות רגשית וזמן לדאוג לעצמכם ולילדים שלכם, בימים בהם תצטרכו זמן כזה כמו אוויר לנשימה.

    משרד עורכי דין שלו & וינגסט, מספק שירותי עורך דין לענייני משפחה, פגישת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות, מענה מיידי בכל שאלה ועניין.

    נשמח לעמוד לשירותכם, אתם מוזמנים ליצור עימנו קשר עוד היום בטלפון 054-4226117, או מלאו את טופס צור קשר באתר ונחזור אליכם בהקדם.

    פרסום לעורכי דין פרסום לעורכי דין
    דילוג לתוכן