לפגישת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות,
אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר

    כיצד להתמודד עם סרבנות גט?

    כאשר אחד מבני הזוג מעוניין להתגרש והשני מסרב להסכים למתן הגט, נמצא בן הזוג המעוניין "לפרק את החבילה" במצב לא פשוט.

    מחד – הוא אינו מעוניין להמשיך ולקיים קשר זוגי עם בו או בת הזוג שלו, אולם מאידך, מבחינה חוקית ודתית הוא מחוייב לקשר הזה עד להתרתו על ידי מתן גט כריתות.

    משרד עורכי דין שלו & וינגסט, מספק ייעוץ משפטי בנושא סרבנות גט, בין אם אתם לפני גירושין או שכבר בתהליך גירושין, פנו אלינו לקבלת ייעוץ בנושא.

    לפגישת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות, אתם מוזמנים ליצור עימנו קשר עוד היום בטלפון 054-4226117, או מלאו את טופס צור קשר באתר ונחזור אליכם בהקדם.

    המצב שבו אחד מבני הזוג מסרב לשחרר את השני, נקרא סרבנות גט – ובעל אשר מסרב לאפשר לאשתו לקבל גט ולהתגרש ממנו מכונה סרבן גט אם סרבנותו נמשכת מעל שנתיים.

    כאשר הבעל הוא סרבן גט, אשתו מכונה "מסורבת גט" (ויש להבחין בין "מסורבת גט" לבין אישה עגונה, אשר בעלה אינו נמצא, למשל כאשר הוא נעדר, או שהוא אינו מסוגל, למשל כאשר הוא במצב בריאותי שאינו מאפשר לו, לתת לה גט) והיא יכולה לנקוט צעדים נגד הבעל הסרבן על מנת להפעיל עליו לחץ.

    לפניכם – מאמר הסוקר את הדרכים להתמודד עם סרבני גט, וגם – איך אפשר למנוע מצב כזה מלכתחילה. חשוב לומר, כי בכל מצב של סרבנות גט או רצון "להקדים תרופה למכה" – מומלץ להיוועץ בעורך דין משפחה שיסייע לקדם הליכים ולהתמודד עם מצבים כאלה בהצלחה ובמהירות.

    סרבנות גט – מה המניעים?

    גם בעל וגם אישה יכולים להיקרא סרבני גט, ואמנם המקרים הם מעטים, אולם גם האישה יכולה לסרב לסיים את הנישואין במתן גט לבעלה.

    במקרים נפוצים יותר, זהו הגבר שהוא הסרבן. סרבני גט מונעים בדרך כלל מאחת משתי סיבות אפשריות – האחת היא, שהם באמת אינם מעוניינים לפרק את הקשר ולהתגרש, והם מעוניינים לפעול לטובת שלום בית.

    במקרים אלה, כמובן שקשה מאוד ליצור שלום בית על פי רצון אחד משני הצדדים בלבד, ומומלץ להגביל את אורך תקופת הזמן בה הבעל יכול לפעול לטובת שלום בית.

    במקרה השני של סרבנות גט, המוטיבציה היא ניסיון להפעיל לחץ על בן הזוג או פעולה מתוך תחושת נקם. סרבני הגט עשויים להסכים למתן גט בתנאים בלתי אפשריים, כמו ויתור או הפחתה משמעותית של דמי המזונות, או קבלת משמורת על הילדים המשותפים.

    מהם הכלים באמצעותם ניתן לפעול כנגד סרבני גט?

    סרבני גט מטופלים אך ורק על ידי בית הדין הרבני, הוא הערכאה המשפטית היחידה בארץ המטפלת בענייני גירושין. ניתן לפעול נגד סרבני גט בערוצים כאלה:

    • מתן פסק דין המחייב את הבעל לתת גט לאשתו.
    • עיכוב יציאה מהארץ.
    • שלילת רישיון הנהיגה של הסרבן.
    • הגבלה משמעותית של השימוש בחשבון עו"ש בבנק.
    • ואפילו, אם כלו כל הקיצין, צו מאסר של עד 10 שנים.
    • על סרבן גט (הבעל בלבד), ניתן לקבוע תשלום מזונות אישה בסכומים חודשיים גבוהים, מה שמכונה "מזונות עונשין", עד למתן הגט. לא ניתן לקבוע תשלום מזונות ילדים טרם קבלת הגט.

    כיצד ניתן למנוע אפשרות של סרבנות גט?

    כיום, פועלים זוגות רבים במישור המשפטי על מנת להבטיח כי אם חלילה יעלו היחסים על שרטון, מוסכם מראש כיצד ינהגו ומה תהיה חלוקת הרכוש – באמצעות הסכם ממון או כל הסכם משפטי מחייב אחר טרום הנישואין.

    בהסכם כזה, ניתן לקבוע כי שני בני הזוג מחוייבים להימנע ממצב של סרבנות גט וגם לקבוע סנקציות במקרה שאחד מבני הזוג מסרב להתגרש על פני תקופה.

    בכל מקרה של כתיבת הסכם ממון ובכל מקרה של סרבנות גט, מומלץ להיוועץ בעורך דין גירושין ומשפחה שיידע לכוון את התהליך ולייעלו.

    משרד עורכי דין שלו & וינגסט, מספק ייעוץ משפטי בנושא סרבנות גט, בין אם אתם לפני גירושין או שכבר בתהליך גירושין, פנו אלינו לקבלת ייעוץ בנושא.

    לפגישת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות, אתם מוזמנים ליצור עימנו קשר עוד היום בטלפון 054-4226117, או מלאו את טופס צור קשר באתר ונחזור אליכם בהקדם.

    פרסום לעורכי דין פרסום לעורכי דין
    דילוג לתוכן