לפגישת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות,
אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר

    חלוקת דירה בגירושין

    עבור רובנו, דירת המגורים היא הנכס בעל הערך הכלכלי הגבוה ביותר המצוי בבעלותנו. ברוב המקרים דירת המגורים שייכת לשני בני הזוג, ורשומה על שם שניהם בחלקים שווים.

    משרד עורכי דין שלו & וינגסט, מספק ייעוץ משפטי בנושא חלוקת דירה בגירושין, פגישת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות, מענה מיידי בכל שאלה ועניין.

    נשמח לעמוד לשירותכם, אתם מוזמנים ליצור עימנו קשר עוד היום בטלפון 054-4226117, או מלאו את טופס צור קשר באתר ונחזור אליכם בהקדם.

    חלוקת דירה – בעת גירושין

    ייתכנו מקרים בהם הנישואים עולים על שרטון, נפתחים הליכי גירושין ובמסגרתם אחת מאבני המחלוקת הגדולות נוגעת לשאלה – מי יזכה לקבל בעלות על דירת המגורים.

    ישנן דרכים שונות להסדיר עניין זה, כך למשל יכול אחד מבני הזוג לרכוש את חלקו של בן הזוג השני בדירה או שניתן למכור את הדירה ולחלק את התמורה המתקבלת בגינה.

    במקרים בהם לא ניתן ליישב את העניין בהסכמה, נדרשת התערבות בית המשפט לענייני משפחה (לעיתים בית הדין הרבני) אשר יכול להורות על מכירת הדירה גם אם אחד הצדדים מתנגד למהלך.

    לפניכם, סקירת האפשרויות השונות להסדרת חלוקת דירה במקרה של גירושין. נקדים ונאמר שייצוג מטעם עורך דין לענייני גירושין מבטיח שעניין זה יבוא על פתרונו בדרך הטובה ביותר עבורכם.

    בעלות משותפת גם אם הדירה רשומה על שם אחד מבני הזוג

    מכיוון שדירת המגורים היא נכס בעל ערך רב, אין פלא שבית המשפט לענייני משפחה נדרש לא פעם לתת דעתו על האופן בו תחולק בין הצדדים במקרה של גירושין. שאלות שונות התעוררו על רקע דירות שכבר היו בבעלותם של אחד מבני הזוג עוד לפני הנישואים, דירות שנתקבלו בירושה, דירות שהעניקו במתנה הורים של אחד מבני הזוג ועוד.

    ייתכנו מקרים בהם דירת המגורים תיחשב כנכס שאין לכלול במסגרת הרכוש המשותף (רכוש אותו יש לחלק בעת גירושין).

    חשוב להדגיש שמקרים כאלה הם היוצאים מן הכלל. הנטייה המובהקת היא להכיר בזכויות משותפות בדירת מגורים גם אם זו רשומה, מסיבה כזו או אחרת, על שם אחד מבני הזוג בלבד.

    דירת מגורים שאינה רשומה על שם שני בני הזוג בחלקים שווים עשויה לעורר סביבה מאבק בין בני זוג המצויים בהליך גירושין, עורך דין מומלץ לגירושין ידע כיצד לשמור על זכויותיכם ולוודא שחלוקת ערך הדירה תבוצע באופן הוגן.

    מכירת דירה במסגרת הסכם גירושין או כתוצאה מתביעה לפירוק שיתוף

    אחת הדרכים לחלק דירת מגורים היא למכור אותה ולחלק את הסכום המתקבל בין בני הזוג. לעתים קרובות ניתן להסכים על מהלך כזה ולהגדיר את אופן ביצועו במסגרת הסכם הגירושין.

    אם הצדדים לא מצליחים להסדיר את העניין ביניהם בהסכמה יכול עורך דין לענייני משפחה להגיש עבורכם תביעה לפירוק שיתוף אשר, אם תתקבל, תחייב מכירת הדירה במחיר השוק וחלוקת התמורה.

    חלוקת דירה בגירושין עם ילדים

    חשוב לדעת שייתכנו עיכובים במכירת הדירה, למשל עד שיחולק כל שאר הרכוש המשותף או עד שיוסדרו מגורים חלופיים לבן הזוג המתגורר בדירה עם הילדים.

    כל עורך דין גירושין ימליץ על הסדרת נושא דירת המגורים בדרך שתאפשר להורה המקבל משמרות על הילדים להמשיך להתגורר בה עם הילדים.

    להסדר כזה יתרונות רבים, כך למשל הילדים לא צריכים לחוות זעזוע נוסף של מעבר דירה והחלפת מוסד לימודים, ההורה בעל זכויות ראייה יכול לעבור למקום סמוך כך שיישאר במרחק דומה ממקום העבודה ובה העת יוכל בקלות להמשיך לקיים קשר הדוק עם ילדיו.

    משרד עורכי דין שלו & וינגסט, מספק ייעוץ משפטי בנושא גירושין בהסכמה, פגישת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות, מענה מיידי בכל שאלה ועניין.

    נשמח לעמוד לשירותכם, אתם מוזמנים ליצור עימנו קשר עוד היום בטלפון 054-4226117, או מלאו את טופס צור קשר באתר ונחזור אליכם בהקדם.

    פרסום לעורכי דין פרסום לעורכי דין
    דילוג לתוכן