לפגישת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות,
אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר

    חוק מעודכן – הילד יכול לישון אצל האבא ללא הוכחת יכולת הורית

    תהליך הגירושין אינו תליך פשוט, ועל אחת כמה וכמה כאשר מעורבים בו ילדים, ובפרט כאשר הם קטינים

    ההורים, שני אנשים בוגרים אשר קיבלו החלטה להמשיך הלאה בחייהם, מטפלים בהיבטים השונים של הפרידה ופירוק השותפות – ואילו הילדים, אשר לא פעם גם מוצאים את עצמם חשופים לרגשות לא פשוטים של ההורים.

    הילדים נאלצים להתמודד עם מצבי חוסר וודאות ועם מגבלות והפסדים רבים, בראשם, כמובן, שינויים שלא תמיד קל לתפוש, בעניין הקשר וזמני הראייה עם כל אחד משני ההורים.

    משרד עורכי דין שלו & וינגסט, מספק ייעוץ משפטי בנושא גירושין, בין אם אתם לפני גירושין או שכבר בתהליך גירושין, פנו אלינו לקבלת ייעוץ בנושא.

    לפגישת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות, אתם מוזמנים ליצור עימנו קשר עוד היום בטלפון 054-4226117, או מלאו את טופס צור קשר באתר ונחזור אליכם בהקדם.

    מכאן עולה, כי הסדרי הראייה חייבים להתנהל מתוך הרגישות הנדרשת, ומתוך התחשבות בצרכים, ברצונות, וביכולות הילדים וההורים.

    לאחרונה (אוקטובר 2017, תמ"ש 31915-07-16), דן בית המשפט בעתירתו של אב בנוגע ללינה של ילד משותף בן שבע וחצי בביתו בסופי השבוע, לאחר שהסדרי הראייה נערכו רק בפיקוח של המערך הסוציאלי והותר לילד לישון אצל האב אולם לא בסופי שבוע ולא באופן קבוע.

    באותו הדיון, נקבע כי לינת הקטינים אצל ההורה שאינו משמורן מן הראוי שתהיה ברירת המחדל, ללא צורך בהוכחות, דיונים או תסקירים של העובדות הסוציאליות. זאת, על מנת לאפשר לכל ילד קשר קרוב, רציף, ועל פני מספיק שעות בשבוע, עם כל אחד משני הוריו, ולטובת הילד.

    מסוגלות הורית ולינה אצל ההורה שאינו משמורן

    במקרים של הורה משמורן והורה שהוא בעל הסדרי ראייה (כלומר, במקרים בהם לא נבחרה האפשרות של משמורת משותפת), מקובל כי ההורה שאינו משמורן יבלה עם הילדים במשך יומיים במהלך השבוע, וכל סוף שבוע שני, כולל לינה.

    ההורים יכולים להסכים ביניהם על כל הסדרי ראייה אחרים – כל זמן שהם מקובלים על שני ההורים.

    במקרים של אי הסכמה, כמו במקרה המתואר מעלה, רשאים ההורים לפנות אל בית המשפט הן בעניין האפוטרופסות, הן בעניין המשמורת והן בעניין הסדרי הראייה – כל אחד בנפרד או בפניה משותפת, ובית המשפט יכריע באמצעות תסקיר משלים של פקידת הסעד.

    אותו תסקיר, קובע בעניין המסוגלות ההורית של כל אחד מההורים.

    במקרים של פגיעה בהסדרי הראייה והשהות של קטינים אצל מי מהוריהם, רואים הערכאות המשפטיות (הן בית המשפט לענייני משפחה והן בית הדין הרבני, שניהם מוסמכים לדון בנושא המשמורת והסדרי הראייה) חשיבות עליונה בהכרעה בעניין בהקדם, לשם טובת הקטינים.

    על הסדרי ראייה ועל ייעוץ משפטי הולם

    בכל מקרה של דיון בענייני הסדרי ראייה ומשמורת על קטינים, מומלץ להיוועץ בעורך דין משפחה מומלץ או בעורך דין גירושין אשר מביא עימו ניסיון וידע רבים, שיסייעו לקידום ההחלטה כמו גם לשמירה על האינטרסים של ההורה המיוצג על ידו ושל הילדים הקטינים.

    אם גם אתם בתהליך גירושין וניסוח הסכם גירושין ובו התייחסות למשמורת והסדרי הראייה – אל תוותרו על עורך דין גירושין איכותי לצידכם.

    משרד עורכי דין שלו & וינגסט, מספק ייעוץ משפטי בנושא גירושין, בין אם אתם לפני גירושין או שכבר בתהליך גירושין, פנו אלינו לקבלת ייעוץ בנושא.

    לפגישת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות, אתם מוזמנים ליצור עימנו קשר עוד היום בטלפון 054-4226117, או מלאו את טופס צור קשר באתר ונחזור אליכם בהקדם.

    פרסום לעורכי דין פרסום לעורכי דין
    דילוג לתוכן