לפגישת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות,
אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר

    חוק מיסוי מקרקעין בהליך גירושין

    עולם המיסים בישראל מסועף עד מאוד, וכולל היבטים רבים והגדרות מורכבות, עד שעסק קטן, בינוני או גדול נדרש לליווי מקצועי מול מערכת המשפט. בין אם הוא מואשם בסעיפים אזרחיים, ובין אם הוא מואשם בסעיפים פליליים, הנאשמים בעבירות מיסים חשופים לקנסות כבדים ולעונשי מאסר.

    אילו עבירות מס קשורות במע"מ, אילו קשורות במס הכנסה? ומהן השגות שומה?

    משרד עורכי דין שלו & וינגסט, מספק ייעוץ משפטי בנושא מיסוי מקרקעין בהליך גירושין, פגישת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות, מענה מיידי בכל שאלה ועניין.

    נשמח לעמוד לשירותכם, אתם מוזמנים ליצור עימנו קשר עוד היום בטלפון 054-4226117, או מלאו את טופס צור קשר באתר ונחזור אליכם בהקדם.

    עבירות מע"מ

    מע"מ, מס ערך מוסף, מושתת על כל בעל עוסק מורשה, אשר מהווה את הזרוע הביצועית להעברת התשלום מהלקוח הסופי אל המדינה עצמה. קיימים שני סוגים של עברות מע"מ. עברות טכניות, שבדרך כלל, אין מאחוריהם כל כוונה פלילית ועברות מהותיות.

    העברות הטכניות הן תוצר של התנהלות חשבונאית או תפעולית לקויה, לעומת זאת העברות המהותיות, אלו עברות, אשר מיוחסת להן כוונת זדון, והיא באה לידי ביטוי על ידי השמטת מסמכים, מתן חשבוניות פיקטיביות, אי הגשת דוחות מסוימים ועוד.

    אלו הן עבירות במישור הפלילי. עורך דין מיסים, מייצג בעלי עסקים בעבירות מע"מ.

    חקירה כלכלית בגין עבירות במע"מ

    בכל מקרה בה קיימת עברה במע"מ, רשות המס פותחת בחקירה כלכלית, במידה ואכן מדובר בטעות בניהול החשבוניות, מושתת על העסק קנס קטן, אך אם במידה ועולה חשד להתנהלות לא סבירה, החקירה תוביל גם לכתב אישום או אפילו למעצר.

    כאן זכאי הנאשם לייעוץ וייצוג משפטי, ויהיה עליו להשמיע את גרסתו ולהוכיח את חפותו.

    עבירות מס הכנסה

    בדומה לעבירות מע"מ, גם אם קיימת הפרדה לתחום האזרחי ולתחום הפלילי, כאשר עבירות מס טכניות, הנובעות מטעויות בניהול הספרים, איחורים בהגשות הדו"ח השנתי, איחורים בהגשת הצהרת הון ועוד.

    מטופלות בדרך כלל במישור האזרחי, ומוטל בגינן קנס, ואילו עבירות פליליות, אשר נמצאה כוונת זדון מאחוריהם, או ניסיון לנצל "פרצות בחוק" הן עבירות המטופלות במישור הפלילי, כוללות חקירה ברשות המיסים, מוגשים בגינם כתבי אישום, ואף מעצרים.

    עורך דין מיסים מטפל בענייני עברות מס הכנסה

    לעיתים רשות המס, מאפשרת לשלם כופר בגין פלילים במיסים, על מנת לשלם כופר נדרש להגיש בקשה מסודרת לרשות המס. הכופר מוחק את התיק הפלילי, ופותר את הנאשם ממאסר עתידי.

    חוק מיסוי מקרקעין בהליך גירושין

    בהתאם לסעיף 4א' של חוק מיסוי מקרקעין נקבע שהעברת זכויות באיגוד מקרקעין או במקרקעין, שמתבצעת באמצעות פסק דין בהליך גירושין לידי בן הזוג או ילדיהם, לא תיחשב כמכירה לעניין חוק מיסוי מקרקעין, כי העסקה של העברת המקרקעין באמצעות פסק דין לאחר גירושין אינה נחשבת למכירה, ואין צורך לדווח למיסוי מקרקעין על העברת המקרקעין.

    חוק מע"מ בהליך גירושין

    בחוק מע"מ לא קיימת התייחסות להליך גירושין. כלומר, הליך גירושין בין בני זוג, שאחד מהצדדים מוגדר כעוסק לצרכי מס ערך מוסף, מכירת העברת הנכסים העסקיים בין הצדדים במסגרת הליך איזון המשאבים, תחויב בתשלום מע"מ.

    עסקת מכר לצורך תשלום מע"מ מוגדרת ככול פעולה שבמסגרתה נכס יצא מרשות אדם, חוץ מעסקאות מקרקעין, שהן מוסדרות בחוק מיסוי מקרקעין.

    כלומר, במהלך איזון המשאבים בין הצדדים, אם הועבר מקרקעין שאינו מהווה מכירה לעניין חוק מיסוי מקרקעין, לא יהיה צורך בתשלום מע"מ בגין העסקה, היות ואם העסקה אינה נחשבת למכירה בהתאם לחוק מיסוי מקרקעין, היא גם לא מוגדרת כעסקת מכר לצורך תשלום מע"מ.

    השגות שומה

    שומת המס נקבעת על ידי רשות המס, ועל פי הפעולות העסקיות של העסק לרבות ההכנסות, ההוצאות, מצבו המשפחתי, מהות הפעילות ועוד פרמטרים נוספים.

    השגות שומה, הן השגות של הערכת שווי הנכסים של אדם שכיר או עצמאי, שנדרש לשלם מס בגין אותם נכסים. לעיתים קיימת סתירה בין הדו"ח של מס הכנסה, למה שידוע בפועל, וכאן נדרש ייצוג משפטי של עורך דין מיסים, אשר בודק את העניין על כל היבטיו.

    לסיכום, עורך דין מיסים הוא הכתובת שלכם לכל מחלוקת או אי הבנה בענייני מיסים מול המדינה.

    משרד עורכי דין שלו & וינגסט, מספק ייעוץ משפטי בנושא מיסוי מקרקעין בהליך גירושין, פגישת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות, מענה מיידי בכל שאלה ועניין.

    נשמח לעמוד לשירותכם, אתם מוזמנים ליצור עימנו קשר עוד היום בטלפון 054-4226117, או מלאו את טופס צור קשר באתר ונחזור אליכם בהקדם.

    פרסום לעורכי דין פרסום לעורכי דין
    דילוג לתוכן