לפגישת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות,
אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר

    חוק המזונות המעודכן

    ביולי 2017, קבע בית המשפט העליון כי במקרים של משמורת משותפת, בהם שני ההורים מרוויחים שכר זהה או דומה, דמי המזונות יחולקו באופן שווה בין האב לאם, ולא יוטלו באופן חד צדדי על האב בלבד.

    משרד עורכי דין שלו & וינגסט, מספק ייעוץ משפטי בנושא תשלום מזונות, בין אם אתם לפני גירושין או שכבר בתהליך גירושין, פנו אלינו לקבלת ייעוץ בנושא.

    לפגישת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות, אתם מוזמנים ליצור עימנו קשר עוד היום בטלפון 054-4226117, או מלאו את טופס צור קשר באתר ונחזור אליכם בהקדם.

    מדובר בפסיקה תקדימית, אשר חורגת מן הדין העברי על פיו מזונות בגין הצרכים ההכרחיים של הילד (חינוך, בריאות, וכדומה) יוטלו על האב בלבד.

    מה משמעות העדכון של חוק המזונות, וכיצד עורך דין לענייני גירושין יכול לסייע לכם לקבל בחירות מושכלות ולחתום על הסכם גירושין מתאים ויעיל עבורכם, גם לאור העדכון בחוק המזונות? על כך ועוד – במאמר שלפניכם.

    העדכון לחוק המזונות – אליה וקוץ בה

    תהליך הגירושין אינו תהליך קל. מדובר בפירוק של משפחה ושל עסק לכל עניין, וההשלכות מרחיקות לכת – הן בהיבטים הטכניים והכלכליים, והן בהיבטים הרגשיים. על כן, מעטים הם הזוגות אשר מצליחים לעבור את תהליך הגירושין, לחתום על הסכם גירושין, ותוך כדי הכל, להתחשב זה בצרכיו של זו ולהישאר חברים.

    החתימה על הסכם הגירושין, הכולל גם התייחסות למשמורת ילדים, הסדרי הראייה ותשלום המזונות, תקבע במידה רבה את איכות הקשר שלכם בהמשך ואת מידת החופש שלכם להתחיל את פרק ב' שלכם ברגל ימין.

    בהסכם הגירושין, יפורטו גם המשמורת על ילדים בני פחות מ – 18, גם הסדרי הראייה עם ההורה שאינו משמורן, וגם גובה תשלומי המזונות לתשלום מדי חודש.

    בחלק גדול של המקרים, נושא המשמורת, הסדרי הראייה ותשלומי המזונות הופך להיות כלי ליצירת לחץ מצד הורה אחד על ההורה השני – מה שגורם לניסוח של הסכם גירושין שאינו אופטימאלי.

    השינוי לחוק המזונות המאפשרת תשלום שווה של מזונות על ידי שני ההורים, פותח פתח ללחץ מוגבר לתשלום זהה של דמי המזונות גם במקרים בהם בטווח הארוך לא תהיה חלוקה שווה של זמני גידול הילדים – ובמקרים אלה חשוב במיוחד לקבל ליווי מקצועי של עורך דין לענייני גירושין אשר ידאג לניסוח מיטבי ומחייב של כל סעיפי ההסכם.

    בעוד יש היגיון בהחלטה לחלק לשניים את תשלום המזונות כאשר ההורים חולקים את המשמורת, חשוב לשים לב כי בפועל, משמורת משותפת דורשת שיתוף פעולה ותקשורת איכותית מבני הזוג – והיא לא רק דרך להוזיל את תשלום המזונות.

    עורך דין לענייני גירושין יסייע לכם לכתוב הסכם גירושין יעיל

    על ההיבטים הרגשיים של הסכם הגירושין אין עוררין. לא פעם אחד משני בני הזוג יוצא פגוע, ולעיתים קרובות שני בני הזוג חשים כעסים, טינה, קינאה, וקושי להסתדר לאורך תהליך "הפרדת הכוחות".

    משמורת משותפת היא לעיתים הבחירה הנכונה ביותר עבור הילדים כמו גם עבור ההורים, אבל במקרים בהם משמורת משותפת אינה אפשרית, חשוב להבין כי הסכם הגירושין צריך לבטא את זאת ולדרוש משמורת לאחד ההורים והסדרי ראייה לשני, עם תשלום מזונות הולם.

    הליווי המקצועי של עורך דין גירושין, יאפשר מיעוט חיכוכים ובחירות טובות אשר יאפשרו להתחיל פרק חדש בחיים לצד גידול משותף ומלא אהבה של הילדים.

    משרד עורכי דין שלו & וינגסט, מספק ייעוץ משפטי בנושא תשלום מזונות, בין אם אתם לפני גירושין או שכבר בתהליך גירושין, פנו אלינו לקבלת ייעוץ בנושא.

    לפגישת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות, אתם מוזמנים ליצור עימנו קשר עוד היום בטלפון 054-4226117, או מלאו את טופס צור קשר באתר ונחזור אליכם בהקדם.

    פרסום לעורכי דין פרסום לעורכי דין
    דילוג לתוכן