לפגישת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות,
אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר

    ביטול הסכם גירושין – האם בית המשפט יכול לבטל הסכם גירושין?

    עריכת הסכם גירושין היא חלק בלתי נפרד מכל הליך גירושין בישראל. מדובר בחוזה בין בני זוג שהחליטו להיפרד ובמסגרתו הם קובעים כיצד יבואו על פתרונן סוגיות שונות הנובעות מן הגירושין. בכל הסכם גירושין תהיה התייחסות לאופן חלוקת הרכוש המשותף, למשמורת והסדרי ראיית ילדים, גובה מזונות ילדים ועוד.

    משרד עורכי דין שלו & וינגסט, מספק ייעוץ משפטי בנושא ביטול הסכם גירושין, פגישת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות, מענה מיידי בכל שאלה ועניין.

    נשמח לעמוד לשירותכם, אתם מוזמנים ליצור עימנו קשר עוד היום בטלפון 054-4226117, או מלאו את טופס צור קשר באתר ונחזור אליכם בהקדם.

    הסכם גירושין הוא חוזה וככזה חלים עליו דיני החוזים. אולם, שלא כמו רוב החוזים, תוקפו של הסכם גירושין (כמו גם של הסכמי ממון והסכמי משמורת) מותנה באישור בית המשפט.

    לייחוד זה השלכות שונות כולל בכל הנוגע לעריכת שינויים בהסכם גירושין כמו גם ביטול הסכם כזה. אספנו עבורכם מידע אשר בכוחו לסייע לכם להבין אם, מתי וכיצד ניתן להביא לביטול הסכם גירושין.

    הסכם פשרה המובא לאישור בית המשפט

    בית המשפט מתייחס להסכם גירושים המובא לפניו לאישור כאל הסכם פשרה, דהיינו מסמך המפרט הסכמות שהגיעו אליהן הצדדים לאחר הליך של מו"מ וכל זאת בשל צורך להסדיר עניינים שונים שאין מנוס מלמצוא להם פתרון במסגרת המהלך לסיום הנישואים.

    מכיוון שמדובר בפשרות (להבדיל מפירוט העדפות בחוזים אחרים הנערכים בין שני צדדים מתוך רצון חופשי) כשבאים הצדדים לקבל אישור בית המשפט לענייני משפחה (או בית הדין הרבני) להסכם הגירושין, יערכו היושבים בדין בירור מול הצדדים על מנת לוודא שמשמעויות ההסכם ברורות להם וכי הם מסכימים מרצונם ולא כתוצאה מלחצים בלתי הוגנים המופעלים עליהם.

    לאור העובדה שהסכם גירושין עבר הליך בדיקה ובירור מול הצדדים בטרם ניתן לו תוקף של פסק דין, מובן שקשה יותר לבוא אח"כ ולטעון שנפל בו פגם המצדיק ביטולו.

    פגיעה באינטרס ציבורי

    סופיות הדיון הוא עיקרון משפטי מוכר שמקורו בצורך של הציבור להסתמך על שקובעת רשות שיפוטית. מדובר באינטרס ציבורי מובן מאליו שהרי אם ניתן היה בקלות לערער ולשנות פסקי דין (כמו גם החלטות של רשויות בעלות סמכות מעין שיפוטית) הרי שערכם היה נפגע אנושות ועימו מנגנון אכיפת הצדק כולו.

    שמירה על האינטרס הציבורי של סופיות הדיון היא סיבה נוספת לכך שהשגת ביטול הסכם גירושין בבית משפט אינה עניין פשוט כלל ועיקר.

    כפי שציינו לעיל, הסכם גירושין הוא חוזה וככזה הוא ניתן לביטול. בחוק החוזים מפורטות עילות המאפשרות ביטול חוזה אולם התכונות המיוחדות של הסכם הגירושין, כפי שתוארו לעיל, אחראיות לכך שאין די בקיום עילה מבין אלה כדי להניע את בית המשפט לבטל הסכם גירושין.

    המבקש מבית המשפט ביטול הסכם גירושין נדרש להוכיח פגמים משמעותיים בהסכם או באופן אישורו, כך למשל טיעון אפשרי עשוי להיות שהייתה הטעיה של אחד הצדדים.

    עורך דין לענייני משפחה המתמחה בתחום הגירושין ולו ניסיון בעריכת הסכמי גירושין כמו גם בשינוי וביטול הסכמים כאלה יוכל לסייע למי שמעוניין להכניס שינויים בהסכם גירושין לאחר שזה כבר אושר בבית המשפט, כמו גם למי שמעוניין להביא לביטול ההסכם ועריכת חדש תחתיו.

    משרד עורכי דין שלו & וינגסט, מספק ייעוץ משפטי בנושא ביטול הסכם גירושין, פגישת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות, מענה מיידי בכל שאלה ועניין.

    נשמח לעמוד לשירותכם, אתם מוזמנים ליצור עימנו קשר עוד היום בטלפון 054-4226117, או מלאו את טופס צור קשר באתר ונחזור אליכם בהקדם.

    פרסום לעורכי דין פרסום לעורכי דין
    דילוג לתוכן