לפגישת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות,
אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר

    ניכור הורי

    תהליך פירוק המשפחה אינו תהליך קל מבחינות רבות, וחשוב לזכור שמעורבות בו נפשות רבות – למשל הילדים. תסמונת ניכור הורי הינה התנהגות שכיחה אצל ילדים בגילאים שונים, החווים תהליך של גירושין ונחשפים לויכוחים או לקונפליקטים או שחווים הורה אחד כמוחלש על ידי ההורה השני.

    ילדים המבטאים תסמינים של ניכור הורי מתקשים לשמור על קשר עם ההורה אליו הם מתנכרים ולעיתים מנתקים כליל קשר.

    על תסמונת הניכור ההורי, על מעמדו המשפטי של ההורה אליו מתנכרים ולמה חשוב להיוועץ בעורך דין טוב לענייני גירושין – במאמר שלפניכם.

    משרד עורכי דין שלו & וינגסט, מספק ייעוץ משפטי בנושא תסמונת ניכור הורי, פגישת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות, מענה מיידי בכל שאלה ועניין.

    נשמח לעמוד לשירותכם, אתם מוזמנים ליצור עימנו קשר עוד היום בטלפון 054-4226117, או מלאו את טופס צור קשר באתר ונחזור אליכם בהקדם.

    ילד בלי אבא (או אמא)

    כאשר ההורים נפרדים, חווה הילד ניתוק ושינוי מציאות שלעיתים גורמים לשינוי תפיסות אצלו ביחס להורה (בדרך כלל זה שאינו משמורן, כלומר זה שכבר לא חי עימו). אם הילד נחשף, בנוסף לשינוי מהותי זה, למסרים ישירים או עקיפים של קונפליקט בין ההורים, הוא עשוי להגיב באופן טבעי בניכור הורי או תסמונת ניכור הורי, או בסרבנות קשר.

    ילד שחווה ניכור כלפי אחד מההורים שלו מבטא מצוקה רגשית, שחשוב להתייחס אליה.

    טיפול מקצועי כמו שיחות, ריפוי באמנות, או כל טיפול אחר, ביחד עם תמיכה מצד שני הוריו בהסדרת הקשר עם ההורה המנותק, יסייעו לילד להתמודד בצורה טובה יותר עם משבר הגירושין ולהבטיח לעצמו תמיכה מצד שני הוריו לאורך המשך חייו.

    תסמונת ניכור הורי כעילה להפחתת מזונות

    על פי הדין העברי, "בן מרדן" (או "ילד מורד") הינו ילד אשר אינו מקיים מצוות כיבוד אב ואם והוא מתנתק מהורה אחד באופן מכוון וביוזמתו. בן מרדן נחשב כזה אך ורק אם הניתוק מגיע מיוזמתו (כלומר, ללא עילות נוספות ברקע, כמו התעללות מצד אחד ההורים חלילה או הסתה).

    הערכאות המשפטיות פועלות לשים את טובתם של הילדים בראש, והוכח בעבר כי הפסקת תשלום המזונות מפחיתה את הסיכוי לתקן את הקשר עם ההורה מסורב הקשר.

    עם זאת, לעיתים כאשר הניתוק מההורה הוא מבוסס, ואין אופק לשינוי ביחס הילד כלפי ההורה, יכול ההורה המנותק לבקש הפחתה בתשלום דמי המזונות או אף הפסקת תשלום דמי המזונות עבור הילד המרדן.

    מקובל, אגב, להפנות את המשאבים לחיסכון עבור הילד כך שבדרך כלל האב ממשיך להפריש את אותו הגובה של תשלומים, אולם תשלומים אלה אינם מגיעים אל האם אלא מועברים לחיסכון לשימוש על ידי הילד בעתיד.

    הסתייעו בעורך דין משפחה איכותי, ובפסיכולוג מומחה

    אם הילד שלכם הוא "סרבן קשר" או סובל מתסמונת ניכור הורי, אם הוא אינו מעוניין בקשר עם ההורה שאינו משמורן, עומדת בפניכם האפשרות לשקול מחדש את דמי המזונות המשולמים עבור הילד.

    אבל בראש ובראשונה, חשוב לבדוק מה אפשר לעשות על מנת לסייע לילד (ואולי גם לאימו) לעבור את המשבר בצורה נוחה יותר.

    היוועצות עם עורך דין דיני משפחה איכותי על נקיטת פעולה והפחתת תשלום מזונות בגין ילד מורד, ואולי גם עם מטפלת מקצועית שתסייע לילד לשקול דרכי התמודדות תוקפניים פחות.

    משרד עורכי דין וינגסט – שליו ושות' שמח להעמיד לרשותכם שורה של עורכי דין מומלצים לדיני משפחה מן הטובים בתחומם. ליצירת קשר והתייעצות ראשונית, חייגו אלינו!

    התמודדות עם תסמונת הניכור ההורי

    משרד עורכי דין שלו & וינגסט, מספק ייעוץ משפטי בנושא תסמונת ניכור הורי, פגישת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות, מענה מיידי בכל שאלה ועניין.

    נשמח לעמוד לשירותכם, אתם מוזמנים ליצור עימנו קשר עוד היום בטלפון 054-4226117, או מלאו את טופס צור קשר באתר ונחזור אליכם בהקדם.

    ייצוג בתיקי ניכור הורי

    עורך דין ניכור הורי

    כששני בני הזוג מחליטים להיפרד ולפנות כל אחד אל דרכו ולהתחיל מחדש, אין זה אומר שכך המצב לגבי הילדים הכלואים באמצע מצב סבוך זה. סיטואציית הגירושין גודשת רגשית לא רק את חיי בני הזוג הנפרדים, אלא גם ואף ביותר את ילדי בני הזוג הפרודים. עורך דין ניכור הורי מתעסק גם בנושא זה של ניכור הורי. חווית הילד מגירושי הוריו היא בעלת משקל כבד שיש להתייחס אליה ולשים אותה על הפרק כאסטרטגיה עתידית בעת הליך הגירושין. משרד עורכי הדין וינסנט ושות' המטפלים בדיני משפחה וגירושין תוכלו לבקש במשרד עזרתו של עורך דין ניכור הורי, הוא כמובן עורך דין גירושין. לפרטים נוספים צרו קשר.

    מהו למעשה ניכור הורי?

    כאשר שני ההורים מחליטים להיפרד ולהתגרש, קיים סיכון כלשהוא במאבק הקיים בין ההורים כאשר אחד מההורים ישתמש בילידים נגד ההורה השני, וישניא וימריד את הילד כנגדו. תפקידו של עורך דין ניכור הורי, הלו הוא למעשה עורך דין לגירושין, לצפות עניין זה בכדי להתגבר על המכשלה. הנה כמה נקודות לכך:
    ניכור הורי הינה תופעה הנחשבת ללא פחות מהתעללות פסיכולוגית בילד. זה לא סתם נשק רגעי בו משתמש אחד מההורים כנגד ההורה השני, אלא יכול ליצור פסיכולוגי ממנו עלול לסבול הילד גם בעתיד
    יש לאבחן במהרה מצב בו הילד עלול להיות נתון למצב של ניכור הורי, שהיא התעללות לכל דבר. אבחון מהיר יכול למנוע מצב בו הילד יגדל בסביבה מעוותת מחשבה. עורך דין ניכור הורי צריך לשים ליבו לכך תוך כדי תהליך הגירושין של הזוג
    כאשר נתקלים בהתעללות של ניכור הורי, אחד הפתרונות הוא התלת כנסות על ההורה המסיט והמנכר שבשל כך גורם לאי העמדה בזמנים ובשעות בו ההורה השני יוכל לראות את ילדיו. כמו כן ניתן להגיש בקשה להפחתה או ביטול דמי מזונות במצב שכזה

    התמודדות עם ניכור הורי

    כאשר שני בני זוג מחליטים לסיים את חיי הזוגיות שלהם ולהתגרש, על כך ניתן לפרוש אסטרטגיה ומהליכים משפטיים רבים בכדי להביא לסיום הנישואין והקשר הזוגי שייטיבו לבני הזוג. אך כאשר מדובר בילדי בני הזוג, כאן המצב מצריך רגישות ותשומת לב מרבית. תופעת ניכור הורי, היא נשק פסול אותו מפעיל אחד מההורים כנגד ההורה השני בניסיון לחבל ביחסי הילדים עם אותו הורה. עורך דין ניכור הורי ידע להבחין במצב מעין זה מבעוד מועד ולטפל בכך מידית. נתקלתם יחס כזה מצד ילדכם? פנו כבר עכשיו למשרד עורכי השין וינסנט ושות' לפגישת יעוץ ופרטים נוספים בנושא ללא כל התחייבות.

    פרסום לעורכי דין פרסום לעורכי דין
    דילוג לתוכן