לפגישת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות,
אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר

    מהם ההבדלים בין גירושין של ידועים בציבור לגירושין של נשואים?

    כיום, פחות ופחות זוגות בישראל בוחרים לעבור דרך בית הדין הרבני, ולעבור טקס נישואין דתי.

    גם מבלי לעבור טקס כזה, ואף מבלי להירשם כנשואים בתעודת הזהות, קורה שמבקשים "לפרק את החבילה", ולהמשיך איש איש לדרכו.

    משרד עורכי דין שלו & וינגסט, מספק ייעוץ משפטי בנושא גירושין, בין אם אתם לפני גירושין או שכבר בתהליך גירושין, פנו אלינו לקבלת ייעוץ בנושא.

    לפגישת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות, אתם מוזמנים ליצור עימנו קשר עוד היום בטלפון 054-4226117, או מלאו את טופס צור קשר באתר ונחזור אליכם בהקדם.

    לעיתים, תהליך הפרידה אצל זוגות של ידועים בציבור אינו שונה מהותית מזה של זוגות נשואים – מפני שבשני המקרים עשויים להיות רכוש והיבטים כספיים שיש לטפל בהם, כמו גם ילדים משותפים הראויים לגדול עם הוריהם גם כשאלה בחרו להיפרד.

    מה ההבדלים בין גירושין אצל זוג נשוי וגירושין אצל זוג של ידועים בציבור, וכיצד מנהלים גירושין של ידועים בציבור באופן שקול?

    ידועים בציבור – מה המשמעות?

    "ידועים בציבור" הם זוג שחולק את חייו, כלומר מקיים חיי שותפות וזוגיות, מבלי להתחתן.

    זוג כזה יכול להיות זוג מאותו המין (כלומר זוג גברים או זוג נשים). מבחינות רבות, זכויותיו וחובותיו של זוג ידועים בציבור הם זהים לאלה של זוג נשוי, אולם זוג ידועים בציבור אינם רשומים כנשואים – לא במשרד הפנים ולא בבית הדין הרבני.

    על כן, "גירושין" של ידועים בציבור אינו ההליך המוכר מבני זוג נשואים, שם יש להתיר את הקשר בבית הדין הרבני על ידי גט-כריתות. הליך הגירושין של ידועים בציבור, עוסק בעיקר בכתיבת הסכם הגירושין בו התייחסויות לחלוקת הרכוש והמשך הטיפול בילדים.

    אגב, בישראל של שנת 2015 כחמישה אחוזים מן הזוגות הם ידועים בציבור (כלומר, לא נישאו בחתונה רבנית או בחתונה בחו"ל, והם אינם רשומים כנשואים במשרד הפנים).

    מעניין לציין, שבמדינות אחרות באירופה, כמו שווייץ, הולנד, נורבגיה, ואחרות – מספרים אלה גבוהים יותר, ומגיעים  עד מעל 20% מהזוגות.

    הלכת השיתוף – חלוקת רכוש בגירושין של ידועים בציבור

    כמו אצל זוגות נשואים, גם אצל זוגות של ידועים בציבור חלה הלכת השיתוף, בתנאי שניתן להוכיח באופן מפורש את כוונת השיתוף של בני הזוג בגין כל נכס ונכס.

    המשמעות היא, שניתן לדרוש חלקה שווה של הנכסים שנצברו על ידי שני בני הזוג במהלך החיים המשותפים, גם אם לא נישאו.

    נכסים, מוניטין, ביטוח מנהלים וחסכונות מטעם העבודה, כמו גם חובות – כל אלה נחלקים בין בני זוג ידועים בציבור, בדיוק כמו שהיו מחולקים בין בני זוג נשואים המבקשים להתגרש.

    משמורת והסדרי ראייה – הקשר עם הילדים

    הקשר עם הילדים אינו מושפע מסוג מערכת היחסים בין בני הזוג.

    כל הורה מחוייב אל מול ילדו בין אם הוא נשוי, גרוש, פרוד, ידוע בציבור או שכלל לא ניהל מערכת יחסים ארוכת טווח עם ההורה השני של ילדו.

    הדבר רלוונטי בנושאי המזונות, האפוטרופסות (בכל מקרה, שני ההורים של הילד מהווים האפוטרופסים שלו), המשמורת והסדרי הראייה.

    איך מחליטים?

    על מנת לקבוע את המשמורת והסדרי הראייה של ילדים קטינים, כמו גם את חלוקת הרכוש במקרה של גירושים של ידועים בציבור – אנחנו ממליצים להיוועץ בעורך דין גירושין איכותי, מקצועי ומנוסה, אשר יסייע לכם לשמור על האינטרסים שלכם ולנסח הסכם גירושין אשר יהווה בסיס לכל התקשרות ביניכם בעתיד.

    התקשרו אלינו, וקבלו ייעוץ ראשוני שיסייע לכם להבין את זכויותיכם ואת המשך ניהול תהליך הפרידה באופן המיטבי מבחינתכם.

    משרד עורכי דין שלו & וינגסט, מספק ייעוץ משפטי בנושא גירושין, בין אם אתם לפני גירושין או שכבר בתהליך גירושין, פנו אלינו לקבלת ייעוץ בנושא.

    לפגישת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות, אתם מוזמנים ליצור עימנו קשר עוד היום בטלפון 054-4226117, או מלאו את טופס צור קשר באתר ונחזור אליכם בהקדם.

    פרסום לעורכי דין פרסום לעורכי דין
    דילוג לתוכן