לפגישת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות,
אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר

    האם ניתן לתבוע מזונות לפני הלידה?

    בדרך כלל, סוגיית מזונות ילדים עולה במהלך הליך גירושין של בני זוג אשר להם ילדים משותפים.

    במצב כזה, אין כלל שאלה באשר לזכאותם של הילדים למזונות וככל שמדובר בשני בני זוג יהודים מוטלת חובה אבסולוטית של האב לספק לילדיו הקטינים את כל צרכיהם.

    משרד עורכי דין שלו & וינגסט, מספק ייעוץ משפטי בנושא מזונות לפני הלידה, בין אם אתם לפני גירושין או שכבר בתהליך גירושין, פנו אלינו לקבלת ייעוץ בנושא.

    לפגישת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות, אתם מוזמנים ליצור עימנו קשר עוד היום בטלפון 054-4226117, או מלאו את טופס צור קשר באתר ונחזור אליכם בהקדם.

    ישנם מקרים בהם עניין מזונות הילדים מורכב מעט יותר, כך למשל כאשר ישנה אי וודאות בנושא האבהות (אישה התובעת מזונות ילדים מגבר שאינו מכיר בכך שהוא אבי הילד שהוא נתבע לשלם מזונותיו) ועוד.

    לעיתים, קורה ששאלת מזונות ילדים עולה עוד בטרם בא הילד לאוויר העולם, דהיינו כאשר אישה שעודנה בהריון מעוניינת לתבוע מזונות מאבי התינוק שעוד לא נולד. אספנו עבורכם מידע אודות האפשרות לקבל מזונות עבור ילד שעוד לא נולד.

    מעמדו המשפטי של העובר

    בכל הקשור למזונות ילדים חשוב להבין כי הילדים עצמם הם אלה הזכאים לקבלם. לכן במקרים בהם אם תובעת את בעלה לשעבר כדי שישלם מזונות ילדים היא למעשה תובעת אותו בשם ילדיהם.

    האם היא האפוטרופוסית של ילדיה הקטינים ולכן יכולה לתבוע בשמם והאב ישלם מדי חודש לאם את הסכום שייקבע בהסכם הגירושין או במסגרת תביעת מזונות ילדים.

    לאור האמור לעיל, כדי שניתן יהיה לתבוע מזונות עבור ילד שעוד לא נולד יש לבחון אם לעובר יש מעמד משפטי המאפשר תביעה בשמו. בסעיף 1 לחוק הכשרות המשפטית נקבע כי זכויות וחובות משפטיות קמות לאדם מרגע הולדתו ועד פטירתו מן העולם. יוצא איפה שלעובר אין מעמד משפטי המאפשר תביעה בשמו.

    מצוקת אימהות לעתיד המעוניינות להבטיח זכויות ילד שטרם נולד

    בית המשפט נידרש לא פעם לתת דעתו לסוגיית פסיקת מזונות לילד שטרם נולד, זאת משום שאימהות לעתיד מיהרו להגיש תביעות כנגד אבות כאשר חשו שרק פעולה מהירה יש בכוחה להבטיח שהילד יקבל מלוא זכויותיו לאחר שייוולד.

    כדי לספק מענה, מאפשר בית המשפט במקרים מסוימים לאם להתמנות לאפוטרופוס בדין של העובר וכך לתבוע מיני סעדים דוגמת צו עיכוב יציאה מן הארץ, עיקולים ועוד. כל זאת על מנת למנוע מן האב להתחמק מתשלום מזונות לאחר שהילד יגיח אל אוויר העולם.

    את תביעת המזנות עצמה תוכל האם להגיש רק לאחר הלידה. חשוב להבין שחובתו של אב יהודי לדאוג לכל מחסורם של ילדיו אינה תלויה בשאלה אם היה נשוי לאם או לא. לפיכך, אישה יכולה לתבוע מזונות ילדים מאביהם בין אם הייתה נשואה לו ובין אם לא.

    במקרים בהם זוג מתגרש בעוד האישה בהריון חשוב להסדיר את נושא מזונות הילד שטרם נולד במסגרת הסכם הגירושין. יש לקחת בחשבון הוצאות שונות האופייניות לתקופת הריון, לידה והחודשים שמיד לאחריה, על האב לשאת בהוצאות אלה במיוחד אם הכנסותיו גבוהות באופן משמעותי משל האם ובוודאי אם היא אינה עובדת כלל.

    משרד עורכי דין שלו & וינגסט, מספק ייעוץ משפטי בנושא מזונות לפני הלידה, בין אם אתם לפני גירושין או שכבר בתהליך גירושין, פנו אלינו לקבלת ייעוץ בנושא.

    לפגישת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות, אתם מוזמנים ליצור עימנו קשר עוד היום בטלפון 054-4226117, או מלאו את טופס צור קשר באתר ונחזור אליכם בהקדם.

    פרסום לעורכי דין פרסום לעורכי דין
    דילוג לתוכן