לפגישת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות,
אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר

    בקשה לצו ירושה

    צו ירושה נדרש במקרים בהם חלוקת עיזבון תבוצע לפי הוראות חוק הירושה, להבדיל מחלוקה לפי צוואה (כאשר המנוח הותיר אחריו צוואה תקפה, אז נדרש צו קיום צוואה).

    את הבקשה מגישים לרשם לענייני ירושה, או לבית דין רבני, אשר מבצע בדיקה וככל שאין מניעה, מנפיק את צו הירושה המאפשר מימוש נכסי העיזבון וביצוע החלוקה בפועל. בצו הירושה אין פירוט של מה נכלל בעיזבון אלא רק הצהרה על זהות היורשים וחלקו היחסי של כל אחד מהם בעיזבון.

    משרד עורכי דין שלו & וינגסט, מספק ייעוץ משפטי בנושא בקשה לצו ירושה (בקשה לצו קיום צוואה), פגישת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות, מענה מיידי בכל שאלה ועניין.

    נשמח לעמוד לשירותכם, אתם מוזמנים ליצור עימנו קשר עוד היום בטלפון 054-4226117, או מלאו את טופס צור קשר באתר ונחזור אליכם בהקדם.

    בקשה לצו ירושה יש להגיש ללשכת הרשם לענייני ירושה החולשת על האזור בו התגורר המנוח, לחילופין ניתן להגיש בקשה לצו ירושה לבית הדין הרבני החולש על אזור זה.

    בפסקאות הבאות תמצאו מידע מועיל אודות אופן הגשת בקשה לצו ירושה. נקדים ונאמר כי פניה אל עורך דין לענייני ירושה היא הדרך הטובה ביותר להבטיח שהבקשה תוגש כהלכה והליך קבלת צו הירושה יהיה קל ומהיר.

    בקשה לצו קיום צוואה

    מי יכול להגיש את הבקשה?

    בקשה לצו ירושה יכול שתוגש על ידי מי מן המיועדים לרשת את המנוח, או מי שעתיד לשמש מנהל העיזבון. בנוסף יכול להגיש את הבקשה כל מי שלו עניין בחלוקת העיזבון, כך למשל נושה של אחד היורשים או של המנוח (כאשר הלה הותיר אחריו חובות).

    מי מן הגורמים המתוארים מעלה יכול לפנות אל עורך דין לצוואות המתמחה בירושות כדי שיטפל עבורו בהגשת הבקשה וקבלת צו הירושה.

    הליך הגשת בקשה לצו ירושה

    כיום ישנם שני הליכים להגשת בקשה לצו ירושה. דרך אחת היא באופן מקוון דרך אתר השירותים המקוונים הממשלתי (gov.il), הדרך השנייה היא הגשת טפסים באופן פיזי במזכירות לשכת הרשם לענייני ירושה.

    ישנם תנאים אשר רק בהתקיימם ניתן לבחור בהליך המקוון, כך למשל כאשר מדובר בעורך דין המייצג את ילדיו, בן זוג או הוריו של המנוח, ניתן להגיש את הבקשה רק באופן מקוון.

    בהגשת הבקשה בהליך לא מקוון יש למלא תצהיר חתום על ידי עורך דין, נוטריון, שופט, דיין בבית דין רבני או ראש רשות מקומית. יש למלא טופס בקשה (מטעם הרשם לענייני ירושה) ולצרף מגוון מסמכים כגון תעודת פטירה, אישור מסירת הודעה בדבר הגשת הבקשה לכלל היורשים, תצהירי הסתלקות במידה וישנם יורשים המסתלקים מחלקם בעיזבון ועוד.

    בדיקת הבקשה צו ירושה

    עם הגשת בקשה לצו ירושה, בין אם הוגשה באופן מקוון או בהליך בלתי מקוון, תיבדק הבקשה על ידי הרשם לענייני ירושה (או בית הדין כאשר הבקשה מוגשת לבית דין רבני).

    עותק מן הבקשה מועבר אל האפוטרופוס הכללי המחליט בתוך 45 יום אם לאשר את הבקשה, לדרוש השלמת פרטים או להעביר את המקרה לבירור בבית המשפט לענייני משפחה. הרשם לענייני ירושה מפרסם את דבר הגשת בקשת צו הירושה בעיתונות היומית וברשומות על מנת לאפשר למי שמעוניין להגיש התנגדות הזדמנות לעשות זאת.

    עורך דין משפחה אשר לו ניסיון בטיפול בבקשות צו ירושה יוכל להסדיר את העניין כולו עבורכם בתוך חודש או חודשיים אלא אם מתגלים עניינים הדורשים התייחסות. ליורשים לפי דין מומלץ לפנות אל עורך דין כזה ללא דיחוי.

    פרסום לעורכי דין פרסום לעורכי דין
    דילוג לתוכן