לפגישת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות,
אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר

    צוואה הדדית

    כפי ששמה מרמז, צוואה הדדית, הידועה גם כ"צוואה משותפת", היא צוואה הנערכת על ידי שני אנשים יחדיו. מדובר בבני זוג הבוחרים לערוך צוואה באופן המאפשר לשניהם גם יחד להבטיח עתידם הכלכלי של בן/בת הזוג שיוותרו מאחור בעת פטירת מי מהם.

    וכל זאת תוך הצבת תנאים מסוימים, עליהם מסכימים הצדדים בעת עריכת הצוואה המשותפת, אשר יקוימו טרם פטירת בן/בת הזוג השני ו/או לאחר שילכו גם הם לעולמם.

    משרד עורכי דין שלו & וינגסט, ייעוץ ועריכת צוואות בכלל וצוואה הדדית בפרט, פגישת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות, מענה מיידי בכל שאלה ועניין.

    נשמח לעמוד לשירותכם, אתם מוזמנים ליצור עימנו קשר עוד היום בטלפון 054-4226117, או מלאו את טופס צור קשר באתר ונחזור אליכם בהקדם.

    ברוב המקרים, ככולם תיערך צוואה הדדית בליווי מקצועי של עורך דין ירושות אשר יסייע בניסוחה (כך שרצון הצדדים יובע באופן בהיר ושאינו משתמע לשתי פנים) ויוודא שבבוא העת לא ניתן יהיה לתקוף אותה והיא תקוים ככתבה וכלשונה.

    מבין הדרכים השונות לעריכת צוואות, כפי שהן מוגדרות בחוק הירושה, עורכי דין לענייני ירושה נוהגים לערוך עבור לקוחותיהם צוואות בדרך של "צוואה בפני עדים", כך יוצא שצוואה הדדית אף היא נערכת, כמעט בכל המקרים, בדרך זו.

    הורשה לבן הזוג תוך התניית תנאים וקביעת אופן חלוקת עיזבונם בבוא העת

    ככל שמדובר בזוגות נשואים, כמו כן זוגות ידועים בציבור, ברוב המקרים מדובר בזוג המנהלים משק בית משותף, שלא לומר חולקים תחומים רבים של חייהם, רוחשים רגשות חיבה ואהבה הדדיים, מביאים יחד ילדים לעולם, חולקים בנטל גידולם וברצון לתרום כמיטב יכולתם למען עתיד משפחתם.

    באופן טבעי, בני זוג צוברים ברבות השנים נכסים משותפים. לאור כל זאת אין פלא כי ברוב המקרים כאשר אדם הולך לעולמו ומותיר אחריו בן/בת זוג הם יהיו יורשיו העיקריים.

    במקרה של הורשה על פי דין (כאשר אין בנמצא צוואה תקפה והעיזבון מחולק בהתאם להוראות חוק הירושה), בן/בת הזוג יורשים מחצית מן העיזבון והילדים חולקים במחצית שנותרה.

    צוואה הדדית מתאימה לזוגות המעוניינים לקבוע דרך מסוימת לפיה יחולק עיזבונם בעת שהראשון מביניהם ייאסף אל אבותיו ובהמשך כאשר גם בן/בת הזוג ילכו לעולמם.

    עוד ניתן באמצעות צוואה הדדית להגביל את האופן בו רשאים בן/בת הזוג שנותרו מאחור לעשות שימוש בנכסים ובממון שיירשו ולקבוע מבעוד מועד כיצד יחולק העיזבון כאשר גם הם ייאספו אל אבותיהם.

    ביטול / שינוי צוואה הדדית

    כדי שיהיה ערך של ממש לצוואה הדדית הכרחי שכל אחד מבני הזוג יוכל להיות סמוך ובטוח שגם אם יהיו הם אלה אשר ילכו לעולמם ראשונים, התנאים עליהם הסכימו הצדדים יקוימו. דהיינו, שבן/בת הזוג שהותירו אחריהם לא יוכלו לשנות תנאים כאלה על דעת עצמם.

    צוואה הדדית לפני 2005

    עורך דין לענייני ירושה יידע לערוך צוואה הדדית כך שתכלול סעיף המגביל עריכת שינויים בה. עוד ראוי לציין כי בשנת 2005 נכנס לתוקפו תיקון לחוק הירושה הבא להגביל את האפשרות לבטל או לשנות צוואות הדדיות.

    אם אתם מעוניינים להסדיר צוואתכם במשותף או אם נחוץ לכם סיוע כלשהו בעניין הנוגע לצוואה הדדית, פנו ללא דיחוי אלינו. נוכל לענות על שאלות, לספק לכם מידע מהימן, לייעץ ואם יש צורך גם להעניק לכם ליווי משפטי מקצועי.

    משרד עורכי דין שלו & וינגסט, ייעוץ ועריכת צוואות בכלל וצוואה הדדית בפרט, פגישת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות, מענה מיידי בכל שאלה ועניין.

    נשמח לעמוד לשירותכם, אתם מוזמנים ליצור עימנו קשר עוד היום בטלפון 054-4226117, או מלאו את טופס צור קשר באתר ונחזור אליכם בהקדם.

    פרסום לעורכי דין פרסום לעורכי דין
    דילוג לתוכן