לפגישת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות,
אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר

    כיצד עורכים צוואה?

    חוק הירושה המונהג במדינת ישראל, נועד בין היתר להסדיר ולהגדיר את אופן עריכת הצוואה וכניסתה לתוקף משפטי מייד לאחר פטירתו של המצווה.

    מהן סוגי הצוואות הקיימות, כיצד עורכים צוואה, מהן העילות להגשת התנגדות לקיום הצוואה ומהי צוואה הדדית? על כך ועוד בשורות הבאות.

    משרד עורכי דין שלו & וינגסט, מספק שירותי עריכת צוואה, פגישת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות, מענה מיידי בכל שאלה ועניין.

    נשמח לעמוד לשירותכם, אתם מוזמנים ליצור עימנו קשר עוד היום בטלפון 054-4226117, או מלאו את טופס צור קשר באתר ונחזור אליכם בהקדם.

    צורות הצוואה

    סעיף 18 לחוק הירושה קובע כי צורות הצוואה הניתנות לעריכה במדינת ישראל הן: צוואה הנערכת בכתב יד, צוואה הנערכת בעדות, צוואה הנערכת בעל פה וצוואה הנערכת בפני רשות.

    מבין כל צורות הצוואה המופיעות בחוק, צוואה הנערכת בכתב יד היא המקובלת והנפוצה ביותר, והיא נערכת במלואה בכתב ידו של המצווה. צוואה זו חייבת לשאת על פי חוק את תאריך כתיבת הצוואה וחתימת ידו של המצווה.

    החוקים המשפטיים לערכית צוואה בכתב יד

    על מנת שצוואה בכתב יד תהיה בעלת ערך משפטי לאחר פטירתו של המצווה, היא חייבת להיות ערוכה על פי הכללים הבאים:

    הצוואה חייבת להיות כתובה בכתב ידו של המצווה – צוואה מסוג זה איננה יכולה להיות ערוכה באמצעות מעבד תמלילים (מחשב או מכונת כתיבה), וכתב היד המופיע על גבי הצוואה חייב להיות של המצווה בלבד ולא שף אף אדם אחר.

    על גבי כתב הצוואה, חייב להופיע התאריך בו היא נערכה – רישום התאריך חייב להיעשות אף הוא בכתב ידו של המצווה, והוא נועד בין היתר לקבוע את מועד עריכת הצוואה, כאשר רק הצוואה האחרונה שנערכה על ידי המצווה (בבחינת סדר זמן כרונולוגי) היא זו התופסת משפטית.

    על גבי כתב הצוואה, חייבת להופיע חתימתו של המצווה באמצעות כתב ידו בלבד.

    חשוב לדעת: מכיוון שעריכת הצוואה נועדה להסדיר את אופן חלוקת הרכוש, הממון ונכסיו של המצווה, היא חייבת להיות ערוכה ומנוסחת באופן כזה שאיננו יותיר מקום לספק בנוגע לרצונו האישי של המצווה, ולכן מומלץ לפעול לעריכתה באמצעות עורך דין המתמחה בדיני ירושה ועריכת צוואות.

    מספר מילים על צוואה הדדית

    צוואה הדדית המוגדרת בסעיף 8 לחוק הירושה היא צוואה הנערכת על ידי בני זוג, והיא יכולה להיעשות באמצעות שני מסמכי צוואה נפרדים הנערכים באותו זמן, או לחילופין, מסמך מצווה אחד המשותף לבני הזוג.. ברוב המקרים, צוואה הדדית נערכת על ידי בני זוג נשואים שלהם ילדים משותפים.

    התנגדות לקיום צוואה

    בהתאם לתקנות חוק הירושה, נקבעו מספר עילות המאפשרות הגשת התנגדות לקיום כתב צוואה, וכפועל יוצא מכך להוביל לפסילתה.

    בהגדרת החוק, נקבע כי היעדר כשרות לעריכת צוואה, פגמים וליקויים במסמך הצוואה, השתתפות אחד היורשים בהליך עריכת הצוואה והימצאותה של צוואה נוספת הקיימת בידי המתנגד, הן רק חלק מהסיבות המאפשרות הגשת התנגדות לקיום הצוואה.

    משרד עורכי דין שלו & וינגסט, מספק שירותי עריכת צוואה, פגישת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות, מענה מיידי בכל שאלה ועניין.

    נשמח לעמוד לשירותכם, אתם מוזמנים ליצור עימנו קשר עוד היום בטלפון 054-4226117, או מלאו את טופס צור קשר באתר ונחזור אליכם בהקדם.

    פרסום לעורכי דין פרסום לעורכי דין
    דילוג לתוכן