לפגישת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות,
אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר

    ביטול הסכם ממון – כיצד ניתן לבטל הסכם ממון?

    הסכם ממון נועד להסדיר מראש כיצד יחולק רכוש וממון בין בני זוג במקרה של פרידה וגירושין.

    למרות הכוונות, שחולקים רוב הזוגות ככולם, לבלות שארית חייהם יחד הרי שישנם יתרונות רבים להסכם ממון עד כדי כך שעריכת הסכם כזה מומלצת לכל מי שבאים בברית נישואים כמו גם למי שחיים יחדיו כידועים בציבור. זאת במיוחד לאור הסטטיסטיקה המצביעה על הסתברות של כ-30% שבני זוג הנישאים בישראל יבחרו בסופו של דבר להתגרש.

    משרד עורכי דין שלו & וינגסט, מספק ייעוץ משפטי בנושא ביטול הסכם ממון, פגישת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות, מענה מיידי בכל שאלה ועניין.

    נשמח לעמוד לשירותכם, אתם מוזמנים ליצור עימנו קשר עוד היום בטלפון 054-4226117, או מלאו את טופס צור קשר באתר ונחזור אליכם בהקדם.

    ראוי לציין שמי שעורכים הסכם ממון נהנים מוודאות בכל הנוגע לגורל רכוש וממון שהביא מי מן מבני הזוג עימם לנישואים, כמו גם אלו שצוברים בני הזוג יחדיו. וודאות כזו תורמת להפגת מתחים בעיתות משבר במערכת היחסים מה שעשוי בהחלט לתרום לצליחה בשלום של משבר שבנסיבות אחרות היה מוביל לפרידה.

    ביטול הסכם ממון בהסכמה

    לא פעם קורה שהסכם ממון שנערך במועד כזה או אחר הופך בלתי מספק, התרחשויות שונות עשויות להביא למצב בו יש לערוך שינויים כדי להתאים את ההסכם למציאות חדשה, אחד מהצדדים עשוי לפתח תחושה שההסכם כפי שנוסח אינו הוגן וכד'.

    במקרים כאלה, חשוב לדאוג לערוך ללא דיחוי את השינויים הדרושים.

    ישנם גם מקרים בהם מבקש מי מהצדדים להביא לביטול הסכם ממון. אספנו עבורכם מידע שבכוחו להאיר עיניכם בכל הקשור לנסיבות המאפשרות ביטול כזה.

    חוזה בעל מעמד מיוחד

    הסכם ממון הוא חוזה וככזה חלות עליו הוראות חוק החוזים הכולל אפשרות ביטול בשל פגמים המפורטים בחוק. אולם, חוק יחסי ממון קובע שכדי לתת תוקף להסכם ממון יש להביאו לאישור בית המשפט או בית הדין הרבני. כאשר ההסכם נערך לפני הנישואים ניתן להסתפק באישור אצל נוטריון.

    דרישה זו מקנה להסכם ממון מעמד מיוחד, זאת בשל האינטרס הציבורי של סופיות הדיון (הצורך לאפשר להסתמך על החלטה שנתקבלה על ידי רשות שיפוטית). לכן, בבואו לדון בעתירה לביטול הסכם ממון יבחן בית המשפט את הדברים תוך התחשבות בעיקרון סופיות הדיון הקורא להעדיף השארת ההסכם בתוקף כל עוד ניתן לעשות זאת.

    עילות לביטול הסכם ממון

    כאמור, כדי להביא לביטול הסכם ממון יש להוכיח נסיבות המצדיקות זאת. כך למשל במקרים בהם נפל פגם באישור ההסכם (החוק קובע שהגורם המאשר יוודא ששני הצדדים מבינים היטב את משמעויות ההסכם). טענה נוספת עשויה להיות שההסכם נערך בחוסר תום לב ו/או בהיעדר גילוי נאות.

    לעיתים, חולפות שנים מאז נחתם ההסכם שכעת מבקש אחד הצדדים לבטלו. אם ברבות השנים פעלו הצדדים באופן המצביע על זניחת ההסכם יתרום הדבר לנכונות בית המשפט להיענות לבקשה לבטלו.

    חשוב מאוד להבין שכדי שהסכם ממון ישיג יעדיו עליו להיות ערוך באופן מקצועי ומקיף כך שתהיה בו התייחסות לכל הנכסים והממון הרלוונטיים ולכל מצב העשוי להתפתח. עורך דין לענייני משפחה תל אביב המתמחה בניסוח הסכמי ממון הוא הכתובת לכל עניין הקשור בניסוח, אישור, שינוי או ביטול הסכם ממון.

    פרסום לעורכי דין פרסום לעורכי דין
    דילוג לתוכן