לפגישת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות,
אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר

    חוק יחסי ממון

    בני זוג שנישאו חייבים לקרוא את חוק יחסי ממון,מאחר והם הופכים בעיני החוק שותפים גם לנכסים שהם צוברים במהלך הנישואים שלהם.

    חוק יחסי ממון חל כאשר שני בני הזוג עובדים או שאחד מהם נשאר בבית לטפל בילדים, אם אחד משקיע את זמנו בלימודים ובניית קריירה או שאחד בונה עסק חדש מן המסד לטפחות – בעיניו של החוק, בני הזוג הם שותפים מלאים בכל הנצבר במהלך הנישואין חוק יחסי ממון חל עליהם אלא אם יוכח שיש לנהוג אחרת.

    משרד עורכי דין שלו & וינגסט, מספק שירותי עריכת הסכם ממון, פגישת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות, מענה מיידי בכל שאלה ועניין.

    נשמח לעמוד לשירותכם, אתם מוזמנים ליצור עימנו קשר עוד היום בטלפון 054-4226117, או מלאו את טופס צור קשר באתר ונחזור אליכם בהקדם.

    יחסי הממון בין בני הזוג על פי רוב מתנהלים על מי מנוחות כל זמן שהנישואין תקפים, אולם עם הבחירה להתיר את הנישואין ולפתוח בהליך גירושין עולה הצורך לחלק את הנכסים שנצברו על ידי בני הזוג.

    חלוקה זו נעשית או על לפי הסכם ממון שערכו ביניהם בני הזוג מבעוד מועד בעזרת עורכי דין הסכם ממון, בהסכמה כחלק מההסכמות בהסכם הגירושין שיאושר על ידי אחת משתי הערכאות המשפטיות בעלות הסמכות לכך, או על פי חוק יחסי ממון.

    בכל מקרה, מומלץ להיוועץ עם עורך דין גירושין בקיא ומנוסה על מנת להגדיל את הסיכוי שחלוקת הרכוש המשותף עם תום הנישואין תתבצע בדרך שתציב אתכם בעמדה הנוחה ביותר ליציאה לדרך חדשה.

    הסכם יחסי ממון – לבחור מראש איך יחולקו הנכסים עם פקיעת הנישואין

    כל זוג רשאי להסדיר את יחסי הממון (על פי חוק יחסי ממון) באמצעות הסכם יחסי ממון הקובע כיצד ועל פי אילו עקרונות יחולקו הנכסים (ו/או החובות) שנצברו במהלך הנישואין עם פקיעתם.

    בהסכם, מתייחסים על פי רוב לנכסים שמביא איתו לנישואין אחד מבני הזוג, או לנכסים יוצאי דופן שנצברו ובני הזוג מבקשים לקבוע מתוך מקום של שותפות וכבוד הדדי כיצד יחולקו במקרה של סיום הנישואין.

    זכותו של כל זוג לקבוע מבעוד מועד כיצד יחולקו הנכסים המשותפים עם תום הנישואין ולכן אם קיים הסכם יחסי ממון בין בני הזוג הכתוב בו יקבע את הדרך לחלוקת הרכוש, הנכסים וגם החובות בין בני הזוג בתוך תהליך הגירושין.

    חוק יחסי ממון

    באין הסכם יחסי ממון שנוסח ונחתם טרם הגירושין, יחולק הרכוש שנצבר במהלך הנישואין על פי חוק יחסי הממון (התשל"ג – 1973).

    אולי חשוב לומר, כי על בני זוג שהתחתנו לפני 1.1.1974 לא חל חוק יחסי הממון והם יחלקו ביניהם את הרכוש שווה בשווה.

    חוק יחסי הממון קובע כי נכסים שהיו ברשותו של אחד מבני הזוג טרם הנישואין, נכסים שהתקבלו במתנה או כאלה שנתקבלו על ידי אחד מבני הזוג בירושה, אינם נחלקים בין בני הזוג אלא נשארים באופן בלעדי ברשותו של בן הזוג שקיבל אותם.

    חשיבות ההיוועצות בעורך דין לענייני משפחה הבקיא בתחום יחסי הממון

    בין אם אתם חושבים להתחתן ומעוניינים לברר על עריכת הסכם יחסי או מידע כללי אודות חוק יחסי ממון טרם הנישואין, או בין אם נישואיכם הגיעו לסיומם ואתם מבקשים לערוך הסכם גירושין ובמסגרתו לחלק את רכושכם המשותף, מומלץ לפנות לעורך דין דיני משפחה המומחה בחוק יחסי ממון שיסייע בכתיבה מדויקת, ברורה ופרטנית של סעיפים הנוגעים לחלוקת הממון ביניכם בצורה שתשרת אתכם נאמנה לאורך שנים רבות.

    משרד עורכי דין וינגסט-שליו ושות' ישמח להעמיד לרשותכם ניסיון עשיר בתחום דיני משפחה, גירושין ויחסי ממון. נוכל להעניק לכך ייצוג מטעם עורכי דין גירושין ומשפחה מן הטובים בארץ, שילוו אתכם בתהליך ויסייעו להגיע לסיום מהיר ומוצלח של הליך הגירושין על חלוקת הממון והנכסים.

    משרד עורכי דין שלו & וינגסט, מספק שירותי עריכת הסכם ממון, פגישת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות, מענה מיידי בכל שאלה ועניין.

    נשמח לעמוד לשירותכם, אתם מוזמנים ליצור עימנו קשר עוד היום בטלפון 054-4226117, או מלאו את טופס צור קשר באתר ונחזור אליכם בהקדם.

    פרסום לעורכי דין פרסום לעורכי דין
    דילוג לתוכן