לפגישת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות,
אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר

    הסכם שלום בית

    מהו הסכם שלום בית?

    הסכם שלום בית הוא צעד אחד לפני הגירושין. מדובר בהליך משפטי המיועד לזוגות העומדים בפני גירושין.

    במרבית המקרים ,הסכם שלום בית מתרחש כתוצאה מהמלצה של בית הדין הרבני, או בית הדין לענייני משפחה, קודם כל מתוך רצון למנוע את הגירושין, אך גם ובעיקר למנוע "מרוץ סמכויות"- כלומר למנוע מבני הזוג להתמקד בלהיות הראשון שיפנה לבית הדין, ובכך לקבוע באיזו ערכאה ידון תיק הגירושין.

    משרד עורכי דין שלו & וינגסט, מספק ייעוץ משפטי בנושא הסכם שלום בית, פגישת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות, מענה מיידי בכל שאלה ועניין.

    נשמח לעמוד לשירותכם, אתם מוזמנים ליצור עימנו קשר עוד היום בטלפון 054-4226117, או מלאו את טופס צור קשר באתר ונחזור אליכם בהקדם.

    מדובר למעשה בהסכם שנעשה בין שני בני הזוג. ההסכם נערך תוך הבהרה של הסוגיות לגביהן ישנה מחלוקת בין בני הזוג, ואשר בעטיין בחרו בני הזוג להתחיל הליך גירושין – עם עדיפות לבחירת עורך דין גירושין איכותי.

    לאחר שבני הזוג מסכימים ביניהם לגבי יישור ההדורים והמחלוקות, הם ינסחו בהסכם את הפתרונות המוצעים על ידם, ואשר יחייבו אותם.

    מדובר בסוגיות כגון מטלות הבית השוטפות, אשר גוררות ויכוחים וכעסים רבים בין בני הזוג, חיי אישות בין בני הזוג, זמן איכות בין בני הזוג או זמן איכות עם הילדים, נושאים הנוגעים בהוצאות כספיות וניהול הכספים בבית וכו'.

    הסכם שלום בית עשוי להביא לביטול פתיחת תיק גירושין ולמנוע משני בני הזוג להוציא זמן וכסף מיותר על עורך דין מומלץ לגירושין, וכמובן יחסוך לשניהם תהליך קשה וכאוב מבחינה נפשית, בעיקר במקרים בהם לבני הזוג ילדים משותפים.

    עם זאת, מדובר בהמלצה בלבד,עבור זוגות אחרים גירושין הם צעד נכון, שיהוו פתרון נכון למצב של קשר בלתי מוצלח וחסר עתיד.

    הסכם שלום בית ולחילופין גירושין

    הסכם שלום בית לחלופין גירושין הינו הסכם משולב המאפשר לבני זוג לפני גירושין הזדמנות נוספת, במקביל להזדמנות זו, הסדר זה מלבן את כל העניינים הרלוונטיים במידה ובסופו של דבר ההסכם ייכשל.

    על הסכם זה ניתן לחתום לפני התחלת תהליך משפטי או במהלכו. במסגרת ההסכם מוחלט שכל אחד מבני הזוג יכול להחליט על תום תקופת הניסיון.

    לרוב, הסכם זה מגדיר תקופת ניסיון לצורך שלום בית, של מספר חודשים לפחות. לתנאים אלו מצטרפים תנאים מגבילים המהווים הפרה של החוזה.

    לדוגמה, אלימות במשפחה, בגידה וכדומה. הסכם שלום בית שנבנה בצורה לא מקצועית עלול להיות בעייתי, כיוון שהוא יוצא מהנחה שהבן זוג השני מעוניין הסדר שלום בית למרות שלמעשה יתכן שהוא רק מנסה להשיג
    יתרונות בנושאים שונים כמו רכוש וכדומה.

    יש לקחת מצב זה בחשבון לפני החתימה על ההסכם.

    היתרונות בהסכם שלום בית לחילופין גירושין

    1. ניסיון כן ואמיתי של הצדדים במשותף לשקם את מערכת היחסים ביניהם.
    2. ניסוח הסכם גירושין באווירה של הסכם זה נעשה על פי רוב באווירה חיובית ותומכת.
    3. הסכם בו כל צד רואה את צרכיו של האחר.
    4. קביעת תנאים מוסכמים והתחייבות על הדרך בה ינקטו הצדדים לשיקום היחסים לעומת דיבורים בעלמא.
    5. בחירה בשלום בית משאירה את הסיכוי לשיקום הנישואין.
    6. חוסך התדיינות בבית המשפט.
    7. קיומו של הסכם כזה מנטרל את החשש של תוצאת מרוץ הסמכויות.
    8. חוסך הליך גירושין מתיש.
    9. מחייב את שני בני הזוג.

    את הסכם שלום בית לחלופין גירושין מומלץ לנסח יחדיו עם עו"ד מגשר המומחה בדיני משפחה. ניסוח בלתי מקצועי עלול לייצר מחלוקות לגבי הפרשנות שלו בעת הצורך וכן עלול לכלול סעיפים בלתי חוקיים.

    גם אם החלטתם לנסח לבד את ההסכם, העבירו אותו לאיש מקצוע בתחום לאישור סופי. ההסכם חייב להיות מאושר בבית המשפט על מנת שיקבל תוקף של פסק דין.

    משרד עורכי דין שלו & וינגסט, מספק ייעוץ משפטי בנושא הסכם שלום בית, פגישת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות, מענה מיידי בכל שאלה ועניין.

    נשמח לעמוד לשירותכם, אתם מוזמנים ליצור עימנו קשר עוד היום בטלפון 054-4226117, או מלאו את טופס צור קשר באתר ונחזור אליכם בהקדם.

    פרסום לעורכי דין פרסום לעורכי דין
    דילוג לתוכן