לפגישת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות,
אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר

    מידע שימושי

    תחום דיני המשפחה הוא תחום ייחודי הכולל בחובו כל עניין משפטי שיש לברר כאשר בין הצדדים קיים קשר משפחתי. לדיני משפחה מאפיינים המוכרים היטב לעורכי הדין המתמחים בתחום, כך למשל קיימת ערכאה מיוחדת, בית המשפט לענייני משפחה, המוסמך לפסוק בכל סוג של סכסוך בין בני משפחה כמו גם בענייני מעמד אישי ואפוטרופסות. עורך דין משפחה ידע כיצד להתנהל מול ערכאה זו, על סדרי הדין הנוהגים בה ואופי הליטיגציה המקובל בין כתליה.

    תחום הגירושין הוא אחד המרכזיים שבדיני המשפחה, זאת משום שאחוז נכבד (כ-25% נכון לסוף שנת 2014) מן הזוגות הנישאים בארץ יבחרו לסיים נישואיהם בגירושין.

    כמי שמתמחים בתחום דיני המשפחה בכלל ודיני גירושין בפרט אנו בעמדה מצוינת לפרט מספר טיפים שבכוחם לסייע למי שמוצאים עצמם בפתחו של הליך מתחום משפטי זה כמו גם למי שמצויים כבר במהלכו. להלן מספר טיפים שכאלה:

    טיפ: אל תאפשרו להליך להתדרדר לכדי החלפת מהלומות משפטית

    אנו מצפים מבני משפחה שיהיו תמיד לצידנו ויירצו את טובתנו. כך יוצא שסכסוכים מתחום דיני המשפחה מטבעם שהם עלולים להתנהל מתוך סערת רגשות ורצון לנקום ולפגוע. עשו כל מאמץ לא לאפשר לדברים להתדרדר לכדי כך ולאפשר לעורך דין משפחה מקצועי לנהל את ההליך כך שיביא לסיומו בהקדם, באופן מכובד, הוגן ותוך עמידה איתנה על האינטרסים שלכם.

    טיפ: פנו בהקדם לעורך דין דיני משפחה כדי לקבל ייעוץ ולהבטיח נקיטת צעדים נכונים למן ההתחלה

    כאשר מדובר בבני משפחה, ייתכן שתהיה לנו נטייה לנסות לברר את הדברים עימם ישירות ולהימנע ככל האפשר מנקיטת מהלכים משפטיים. חשוב להבין כי דווקא עיכובים שכאלה בפניה אל עורך דין משפחה עלולים לאפשר למצב להתדרדר כך שעניין שהיה יכול להיפתר בקלות יחסית אילו היה מטופל במקצועיות עלול להסתבך.

    טיפ: אל תופתעו

    בישראל, קיים מצב משפטי בעייתי בו לשתי ערכאות שונות סמכות מקבילה לדון בנושאים שונים הקשורים לגירושין, מדובר בבית המשפט לענייני משפחה ובבית הדין הרבני.

    מצב זה גורם לתופעה המכונה מרוץ סמכויות בה ממהר אחד מבני הזוג לפתוח תיק גירושין בערכאה לבחירתם אך ורק כדי לכבול את בן זוגם כך שההליך יתנהל בערכאה הנתפסת בעיניהם כנוחה יותר.

    לכן, כאשר עולה חשש שהליך גירושין בפתח חשוב מאוד להתנהל בחוכמה, להיעזר בעורך דין גירושין, לא למהר לפתוח תיק גירושין בערכאה מסוימת עד שמוודאים שזהו אכן הצעד הנכון ביותר ובה בעת לא להניח לבן הזוג להפתיע אתכם ולכבול אתכם להתדיינות בפני ערכאה שהיא פחות נוחה עבורכם.

    טיפ: ערכו הסכם יחסי ממון

    זוגות העומדים להינשא אינם נוטים לחשוב על האפשרות שירצו פעם להיפרד. אולם המציאות מוכיחה כי אפשרות כזו בהחלט קיימת ולכן מומלץ לערוך מבעוד מועד הסכם יחסי ממון לפיו תבוצע חלוקת הרכוש במקרה של גירושין. הסכם שכזה, ובלבד שנערך באופן מקצועי על ידי עורך דין המתמחה בתחום דיני משפחה בכלל, גירושין בפרט ואשר לו ניסיון מוכח בעריכת הסכמי יחסי ממון, ייטול את העוקץ מהליך הגירושין ויאפשר התנהלות יעילה אשר תפחית את המתח הגובה לא פעם מחיר כבד לא רק מבני הזוג אלא גם מילדיהם המשותפים.

    פרסום לעורכי דין פרסום לעורכי דין
    דילוג לתוכן