לפגישת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות,
אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר

    האם למי שהגיש תביעת גירושין ראשון יש סיכוי גבוה יותר להצליח במשפט?

    ישראל קמה כמדינה יהודית ודמוקרטית, מעצם הגדרתה לוקה ארצנו בחוסר הפרדה מספקת בין דת ומדינה.

    אחד התחומים בהם ערבוב דת ומדינה בא לידי ביטוי באופן המובהק ביותר הוא בכל הקשור לנישואים וגירושין של בני זוג יהודים.

    משרד עורכי דין שלו & וינגסט, מספק ייעוץ משפטי בנושא גירושין, בין אם אתם לפני גירושין או שכבר בתהליך גירושין, פנו אלינו לקבלת ייעוץ בנושא.

    לפגישת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות, אתם מוזמנים ליצור עימנו קשר עוד היום בטלפון 054-4226117, או מלאו את טופס צור קשר באתר ונחזור אליכם בהקדם.

    כך למשל, גבר יהודי ואישה יהודיה אינם יכולים לבחור להינשא בישראל בדרך של נישואים אזרחיים אלא רק תוך עריכת טקס דתי ועירוב הרבנות (ניתן להינשא אזרחית בחו"ל ואז לחזור לארץ ולהירשם במשרד הפנים כנשואים).

    ככל שהדבר נוגע להליכי גירושין של בני זוג יהודים, אלה יכולים להתנהל בערכאה האזרחית, בית המשפט לענייני משפחה, כמו גם בבית הדין הרבני (מצב של כפל סמכויות). ההליך יתנהל בערכאה אליה הוגשה תביעת הגירושין.

    יוצא אפוא שמי מבין בני הזוג אשר מקדים ומגיש תביעת גירושין יכול לקבוע באיזו ערכאה יתנהל ההליך. עובדה זו היא העומדת בבסיס תופעה המכונה "מרוץ הסמכויות". נשאלת השאלה מתי יש יתרון בלמהר ולהגיש תביעת גירושין?

    חשוב להיוועץ עם עורך דין לענייני משפחה בטרם ממהרים להגיש תביעת גירושין

    לעיתים, מי ששוקלים להתגרש עשויים לחוש שהקרקע בוערת תחת רגליהם ושאם ישתהו הם עלולים לגלות שבן זוגם הקדים אותם ובחר בערכאה נוחה פחות עבורם.

    מצב אופייני הוא שנשים מקבלות עצות הדוחקות בהן למהר ולהגיש תביעת גירושין בבית המשפט לענייני משפחה וכל זאת כדי למנוע ניהול ההליך בבית הדין הרבני, שם, כך טוענים אותם "יועצים", שמצבם של נשים הוא בהכרח פחות טוב.

    חשוב לדעת שלא ניתן לקבוע באופן חד משמעי ומבלי לקחת בחשבון את מכלול הנסיבות לאיזו ערכאה עדיף לצד זה או אחר לפנות. עורך דין לענייני גירושין ידע לברר עמכם את כל הפרטים, לראות את התמונה כולה ולקבוע אם יש מקום למהר ולהגיש תביעת גירושין, לאיזו ערכאה וכיצד יש לנסח את התביעה כך שיובטח שנושאים מסוימים ידונו דווקא בערכאה האזרחית או הדתית.

    לפיכך, לפני שממהרים ומגישים תביעת גירושין חשוב לפנות אל עורך דין לענייני משפחה ולקבל את חוות דעתו המקצועית. עורך הדין יוכל לטפל עבורכם בהליך הגירושין כולו, החל מהגשת תביעת הגירושין, דרך ניסוח הסכם הגירושין, אישור ההסכם וקבלת הגט.

    קשה להתחמק ממרוץ הסמכויות

    מירוץ הסמכויות הוא רעה חולה של דיני המשפחה בישראל.

    לעיתים די בו כדי להאיץ הליך גירושין ולהכשיל כל ניסיון למניעת הפרידה ופירוק המשפחה.

    למרבה הצער, למרות ניסיונות המחוקק לצמצם את התופעה (למשל ביצירת הליך "בקשה ליישוב סכסוך") בהחלט ייתכנו נסיבות בהן צד אחד יכול להיטיב את מצבו אם ימהר ויכבול את בן הזוג להתדיינות בערכאה מסוימת. לאור זאת, חשוב מאוד לפנות ללא דיחוי לקבלת ייעוץ משפטי מעורך דין לענייני גירושין

    מיד עם התעוררות חשש שגירושין הם הכיוון אליו יתפתח המצב. עורך דין לענייני משפחה ידע אם יש צורך למהר ובאיזה אופן לנהל את ההליך כך שתושג התוצאה הטובה ביותר עבורכם.

    משרד עורכי דין שלו & וינגסט, מספק ייעוץ משפטי בנושא גירושין, בין אם אתם לפני גירושין או שכבר בתהליך גירושין, פנו אלינו לקבלת ייעוץ בנושא.

    לפגישת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות, אתם מוזמנים ליצור עימנו קשר עוד היום בטלפון 054-4226117, או מלאו את טופס צור קשר באתר ונחזור אליכם בהקדם.

    פרסום לעורכי דין פרסום לעורכי דין
    דילוג לתוכן